سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69886
|
09:42 - 1396/05/19
نسخه چاپی

بدری عضو فراکسیون مستقلین مجلس؛

جوانگرایی در دولت دوازدهم اتفاق نیفتاده است/حضور کم رنگ زنان در کابینه با قول روحانی منافات دارد

	جوانگرایی در دولت دوازدهم اتفاق نیفتاده است/حضور کم رنگ زنان در کابینه با قول روحانی منافات دارد
صدیف بدری عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: جوان گرایی و همچنین در کابینه نقش زنان کم رنگ شده و حتی دیده نشده است و این منافات دارد با قولهای پیشین آقای روحانی در مورد رفع تبعیض جنسیتی، داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر، صدیف بدری عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: فراکسیون مستقلین ولایی هم در کنار فراکسیون های دیگر از زمانی که انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است موضوع کابینه را رصد می کرد و در جلسات مختلف و در نشست مشترکی با رئیس جمهور در 31 تیر نظرات مشورتی؛ کلیات و شاکله کابینه اصلی دولت دوازدهم را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعفی در کابینه معرفی شده به نسبت عملکرد دولت یازدهم وجود دارد، ادامه داد: ما هم با کلیات کابینه موافق هستیم اما چالش ها و دغدغه هایی هم داریم و برنامه های وزرا و دفاعیات آن ها را بررسی کارشناسی خواهیم کرد.
بدری، دغدغه اصلی فراکسیون مستقلین را در تیم اقتصادی دولت بیان و اضافه کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی که معرفی شده است سوابق درخشانی دارد اما در تیم اقتصادی دولت با توجه به اینکه اولویت کشور در چهار سال آینده؛ اقتصاد، معیشت و تولید ملی خواهد بود دغدغه هایی وجود دارد که امیدواریم در بررسی های میدانی و برنامه های وزرا و کابینه پیشنهادی، مرتفع شود.
نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  گفت: نیمی از کابینه دولت تغییر یافته اما دغدغه اصلی جوان گرایی دولت به جای خود باقی است و فقط یک وزیر جوان 35 ساله برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده که از آن استقبال می کنیم اما در میانگین سنی کابینه، جوان گرایی اتفاق نیفتاده است.
بدری افزود: شاخص های دیگری از جمله توانمندی، پاکدستی، سابقه و تخصص هم مد نظر فراکسیون مستقلین ولایی قرار دارد.
وی تصریح کرد: فراکسیون مستقلین ولایی شاخص هایی را برای بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور تعریف کرده است که عمده ترین آنها تجربه در حوزه معرفی شده، پاکدستی، اعتقاد عملی به مدیریت جهادی و پرکار بودن، داشتن برنامه منسجم و قابل اجرا به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ولایت مداری و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری است.
بدری با اشاره به اینکه این فراکسیون هم نشست هایی را با وزرای پیشنهادی برای شفاف سازی و آشنایی بیشتر از نظرات و برنامه های آن ها برگزار می کند، افزود: رای گیری آن چنانی که تعیین کننده باشد در این فراکسیون انجام نخواهد شد اما جمع بندی نسبی در فراکسیون مستقلین ولایی انجام می شود و نظر شخصی هم در رای دادن در صحن مؤثر خواهد بود.
بدری اضافه کرد: سعی می کنیم شفاف سازی سوابق و برنامه های اعضای پیشنهادی به صورت کامل انجام شود و نمایندگان با آگاهی کامل و بررسی جامع و اعتقاد و علم و یقین تصمیم گیری کنند.
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه  اعتماد به جوانان  یک اتفاق خوب است که در کابینه جدید نیز  مغفول مانده افزود: جوان گرایی صورت نگرفته و همچنین در کابینه نقش زنان کم رنگ شده است و این منافات دارد با قولهای پیشین آقای روحانی در مورد رفع تبعیض جنسیتی، اما روی هم رفته کابینه پیشنهادی جدید متناسب با تفکرات و ذهنیتهای ریاست جمهور است و کسانی هستند که اهل تعامل و کار می باشند.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد