سرویس: اقتصادی
کد خبر: 69895
|
12:38 - 1396/05/19
نسخه چاپی

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل مطرح شد؛

صنعت غذایی اردبیل ظرفیت جهانی‌ شدن دارد/ از تولید مدرن جهانی عقب مانده‌ایم

صنعت غذایی اردبیل ظرفیت جهانی‌ شدن دارد/  از تولید مدرن جهانی عقب مانده‌ایم
استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: اگر محصولات تولیدی استان اردبیل در حد استاندارد جهانی تولید شوند در این شرایط بازار جمهوری آذربایجان و روسیه می تواند بازار خوبی برای محصولات صادراتی اردبیل باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مجید خدابخش امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با تاکید بر ایجاد فرهنگ صادرات و  تامین پیش‌نیازهای توسعه صادرات در استان اردبیل، گفت: با وجود حمایت‌های بی‌دریغ از تجار و فعالان اقتصادی وضعیت صادرات استان اردبیل خوشایند نیست و باید در مسیر تولید محصولات استاندارد قدم برداشت.

وی تصریح کرد: صادرات استان اردبیل نباید مربوط به صادرات سیب‌زمینی شود، بلکه باید به سمتی برویم که نه تنها تولیدات بومی خود استان بلکه سایر استان ها را هم جذب و صادر کنیم.

به گفته استاندار اردبیل، با فراوری محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی می توان آمار صادرات را افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر محصولات تولیدی استان اردبیل در حد استاندارد جهانی تولید شوند در این شرایط بازار جمهوری آذربایجان و روسیه می تواند بازار خوبی برای محصولات صادراتی اردبیل باشد البته نباید از بازارهای دیگر کشورهای همسایه هم غافل شد.

خدابخش گردشگری را از ظرفیت‌های مهم توسعه استان اردبیل دانست و اظهار داشت: با توجه به سفر گردشگران می توان صنایع دستی استان را معرفی و از این راه  درآمدزایی داشت.

طبق اعلام استاندار اردبیل تا آخر تیرماه امسال  700 نفر گردشگر اروپایی به استان اردبیل سفر کرده‌اند.

حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ‌اردبیل در جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه تولیدات استان ‌ارزش صادراتی ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل فقدان تکنولوژی‌های نوین صنعت غذایی ما نمی توانیم هیچ مواد غذایی را به کشورهای دیگر صادر کنیم و از استانداردهای جهانی در این رابطه عقب هستیم.

وی افزود: واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع غذایی استان اردبیل همگی دارای تولیدات پاستوریزه است که زمان ماندگاری آنها یک هفته و یا کمی بیشتر از آن است از این رو ضرورت دارد سیستم را از پاستوریزه به استیک تبدیل کنیم که در این صورت زمان ماندگاری محصولات تا یک سال افزایش می‌یابد.

به گفته پیرموذن محصولاتی را می توان صادرکرد که زمان ماندگاری حداقل یک سال را دارند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد