سرویس: وبگردی
کد خبر: 69931
|
10:06 - 1396/05/21
نسخه چاپی

به بهانه احتمال حمله موشکی پیونگ یانگ به جزیره گوام؛

موشک ویرانگر «هواسونگ» ارتش کره شمالی را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر

 موشک ویرانگر «هواسونگ» ارتش کره شمالی را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر
«هواسونگ-12» یک موشک بالستیک میان برد است که قابلیت انهدام پایگاه‌های نظامی آمریکا تا فاصله 3 هزار کیلومتری کره شمالی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان ؛ تنش‌های آمریکا و کره شمالی بالا گرفته و دو طرف یکدیگر را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند.

در این میان، مسئولان نظامی کره شمالی طرحی را به «کیم جونگ اون» فرمانده نیروهای مسلح کره شمالی ارائه کرده‌اند که در آن شلیک همزمان چند موشک بالستیک «هواسونگ 12» پیش‌بینی شده است.
 

موشک ویرانگر «هواسونگ» ارتش کره شمالی را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این زمینه گزارش داد: پیونگ یانگ تا اواسط ماه اوت برنامه‌ای را برای شلیک چهار فروند موشک میان برد به طرف گوام ( جزیره‌ای تحت کنترل آمریکا) آماده خواهد کرد و پس از آن این برنامه برای تصمیم‌گیری نهایی در اختیار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از ژنرال «کیم پاک گیوم» فرمانده نیروی راهبردی این کشور اعلام کرد موشک‌های «هواسونگ 12 » از آسمان استان‌های شیمانه، هیروشیما و کوئیچی ژاپن عبور خواهد کرد. این موشک‌ها پس از طی مسافت 3 هزار و 356 کیلومتری، در گوام فرود خواهند آمد.

این ژنرال کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هشدار داده بود کره شمالی با «خشم و آتش» روبرو خواهد شد، گفت: این اظهارات « یک مشت چرندیات » است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ماه می سال 2017 میلادی گزارش داد: کره شمالی یک فروند موشک راهبردی آزمایش کرده که از نوع موشک بالستیک راهبردی جدید با نام هواسونگ 12 / Hwasong-12 است. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا نظاره‌گر آزمایش این نوع جدید از موشک بود.

اندیشکده جان هاپکینز درباره موشک بالستیک «هواسونگ 12» ارتش کره شمالی می‌گوید:«هواسونگ 12» از دسته موشک‌های قاره‌پیما بوده که توسط کره شمالی ساخته شده است.

این اندیشکده یادآور شد: موشک بالستیک هواسونگ با طول 16 متر و وزن 28 تن؛ دارای بردی معادل 3 هزار و 700 تا 6 هزار کیلومتر است و نوع هدایت آن اینرسی است. وبگاه « 38 نورث» درباره موشک بالستیک «هواسونگ 12» ارتش کره شمالی مدعی شد: این موشک با قطر یک و نیم متر و  قابلیت برد بلند، طراحی پایه آن از روی موشک موسودان است.

موشک ویرانگر «هواسونگ» ارتش کره شمالی را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر

 

گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که موشک بالستیک «هواسونگ-12» سه بار در ماه آوریل سال 2017 میلادی آزمایش شده که در هر سه آزمایش اولیه خود با شکست مواجه شده است. وبگاه «یو اس اف کا» در این زمینه مدعی شد که در تاریخ‌های 4 ، 15 و 28 آوریل 2017 شلیک موشک بالستیک «هواسونگ 12» ارتش کره شمالی با شکست مواجه شده است.
البته موفقیت در شلیک موشک مذکور در ماه می سال 2017 به ثبت رسید و منابع میدانی گزارش دادند که در آزمایش چهارم این موشک بالستیک حدود 800 کیلومتر را طی کرده و هدفی در دریای ژاپن را مورد اصابت قرار داده است.

موشک ویرانگر «هواسونگ» ارتش کره شمالی را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر

«هواسونگ-12» یک موشک بالستیک میان برد است که قابلیت انهدام پایگاه‌های نظامی آمریکا تا فاصله 3 هزار کیلومتری کره شمالی را دارد. این موشک جدید پس از رسیدن به ارتفاع دو هزار و 111 کیلومتری، مسافتی 787 کیلومتری را طی کرد و دقیقا در محلی که برنامه‌ریزی شده بود فرود آمد.

بر اساس گزارش منابع غربی موشک «هواسونگ 12» با سوخت مایع که برای شلیک از طریق لانچرهای جاده‌ای طراحی شده می‌تواند پایگاه اندرسون ارتش آمریکا در گوام را مورد اصابت قرار دهد.

گزارش از محمد زرچینی
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد