سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69941
|
13:51 - 1396/05/21
نسخه چاپی

مجری پروژه مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان:

فاز اول مجتمع آهن و فولاد با 260 میلیارد ریال عملیاتی می‌شود

فاز اول مجتمع آهن و فولاد با 260 میلیارد ریال عملیاتی می‌شود
مجری پروژه مجتمع فولاد قائم سبلان گفت: کل سرمایه گذاری و درآمدهای حاصل از مجتمع آهن و فولاد سبلان برای توسعه و اشتغال در خود شهرستان مشگین شهر سرمایه گذاری و هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین،سعید بیرامی مجری پروژه مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان مشگین‌شهر در نشست خبری اظهار کرد:سال 95 با توجه به جو حاکم در شهرستان مشگین‌شهر و مشکلاتی که در روند پروژه به وجود آمده بود تمام امکانات و نیروهای را جهت ترک این شهرستان آماده کرده بودیم، اما باهمکاری مسئولان شهرستانی برخی از این مشکلات رفع شد.

 

وی افزود: در حال حاضر با مشکل برق مواجه هستیم که نماینده شهرستان در مجلس در جهت رفع آن در تلاش است.

بیرامی اظهار کرد: در بحث محیط زیست نیز فرماندار و دادستان مشگین‌شهر پیگیر رفع مشکلات موجود هستند و قول مساعد داده شده که این مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

وی تاکید کرد: این پروژه آماده اجراست و در صورتی که موانع برطرف شود عملیاتی می‌شود.

بیرامی با اشاره به نزدیک شدن با پایان فصل کاری گفت:ما تلاش خواهیم کرد تا بخشی از پروژه را عملیاتی کنیم و زیر ساخت و فونداسیون سوله‌ها آماده شود؛ مابقی سازه‌ها فلزی است و در غیر فصل کاری نیز می توانیم انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر 10 هکتار از زمین‌های موجود در حال تغییر کاربری است تا آماده اجرای پروژه شود.

 بیرامی  عمده مشکل این پروژه را حمل ماده معدنی خام و صادرات آن به کشور چین عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه جلو خام فروشی گرفته می‌شود.

مجری پروژه مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان گفت: ماده معدنی تولید شده در این معدن خاص بوده و تکنولوژی خاصی نیز نیاز دارد تا به کنسانتره تبدیل شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه احداث مجتمع فولاد موجب آلودگی آب شرب منطقه می‌شود گفت: کنسانتره تولید شده در این مجتمع از نوع کوره‌ای است و با گاز  و حرارت کار می‌کند و قطره‌ای آب در مراحل تولید محصول استفاده نخواهد شد تا موجب آلودگی شود.

مهندس بیرامی گفت: فاز اول این پروژه با اعتبار بالغ بر 260 میلیارد ريال عملیاتی می‌شود .

وی تصریح کرد: در فاز اول این پروژه بالغ بر 100 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد؛ در حال حاضر 54 نفر که 35 راننده را شامل می شود در این روژه مشغول بکار هستند.

بیرامی ادامه داد: این پروژه دارای فازهایی است که مرحله به مرحله پیش خواهد رفت؛ فاز اول این پروژه تبدیل مواد خام به کنسانتره است که در حال حاضر بستر برای اجرای این فاز موجود است.

وی گفت: فاز دوم پروژه تبدیل کنسانتره به آهن اسفنجی و ... است و در صورت لزوم فازهای دیگر این پروژه به مرور زمان عملیاتی خواهد شد.

بیرامی تصریح کرد: عمده مشکل این پروژه تامین برق مورد نیاز است که برای اجرای فاز اول دو مگاوات و برای فازهای بعدی بالغ بر 120 مگاوات برق نیاز خواهیم داشت که نیروگاه‌های موجود در این شهرستان جوابگوی نیاز این مجتمع نیست.

وی همچنین در خصوص انتقال مواد معدنی خام معدنی به کارخانه سیمان استان اردبیل گفت: مواد معدنی مورد نیاز مجتمع فولاد مشخص و تعریف شده است. 

مجری پروژه مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان گفت: مواد خام انتقال یافته به کارخانه سیمان از نوع مواد معدنی درجه دو هستند که برای فولاد قابل استفاده نیست که به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و کمک به کارخانه سیمان انجام می‌گیرد.

مهندس بیرامی گفت: قائم مقام گروه سرمایه‌گذاری گسترش فولاد اعلام کرده که کل سرمایه گذاری و درآمدهای حاصل از مجتمع آهن و فولاد سبلان مشگین‌شهر برای توسعه و اشتغال در خود شهرستان سرمایه گذاری و هزینه شود لذا هر گونه اقدام و حرکت این مجموعه تنها در راستای توسعه شهرستان مشگین‌شهر در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در شهرستان گفت: در کنار گردشگری باید صنعتی پایدار ایجاد شود تا شهرستان به توسعه پایدار دست یابد.

بیرامی در پایان گفت: باتوجه به گردشگری بودن منطقه، در روزهای پنج شنبه و جمعه که میزان مسافران در این شهرستان افزایش می‌یابد هیچ گونه فعالیتی انجام نمی‌گیرد تا در این حوزه مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: درصورت تخریب مسیر در حین تردد ماشین آلان سنگین، خود مجموعه در اسرع وقت خود آن را مرمت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد