سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69970
|
13:50 - 1396/05/22
نسخه چاپی

شهردار مشگین‌شهر:

شهرداری الکترونیک به زودی راه اندازی می‌شود

 شهرداری الکترونیک به زودی راه اندازی می‌شود
شهردار مشگین‌شهر گفت: 80درصد کارهای شهرداری الکترونیک انجام گرفته و به زودی شهرداری مشگین‌شهر به شهرداری الکترونیک تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، مسعود خیرجو شهردار مشگین‌شهر در نشست خبری با اشاره به صدور پروانه رایگان در مشگین‌شهر گفت: با مشاهده وضعیت ظاهری شهر پیشنهادی به شورای شهر مبنی بر صدور پروانه رایگان در برخی از مناطق شهر ارائه شد که به تصویب شورای شهر نیز رسید.

 

وی با بیان اینکه مسیرهای معین شده ورودی شهر هستند گفت: شهرداری از درآمد هنگفت خود برای صدوذ پروانه چشم پوشی کرد تا شهر آباد شود و افراد برای خود سرمایه‌گذاری کنند.

 

خیرجو تاکید کرد: مشگین‌شهر از جمله شهرهای تاریخی است که جداره شاه عباسی دارد لذا با رایزنی صورت گرفته با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مقرر شده است بافت قدیم شاه عباسی در خیابان‌های اصلی پیاده شود تا تاریخچه شهر حفظ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: وضعیت این طرح تا یک هفته آینده مشخص می‌شود که با اعلام عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

خیرجو در خصوص جمع آوری زباله‌های سطح شهر که شهروندان را دچار مشکل کرده است گفت: برای اولین بار در استان  سطل زباله تفکیکی به تعداد 90 مورد خریداری شده و برای 15 هزار نفر از جمعیت شهری در مسیرهای میدان دادگستری، دروازه اردبیل، میدان آزادی، میدان توحید تا دادگستری  در 48 ساعت آینده نصب می‌شود.

 

وی ادامه داد: طرح تفکیکی زباله به صورت پایلوت در مشگین‌شهر اجرا می‌شود که در صورت موفقیت ادامه خواهد داشت.

 

خیرجو در خصوص جمع‌آوری پسماندهای خانگی گفت: به منظور رعایت حال شهروندان 100 سطل زباله معمولی در دست خرید است که تا 15 روز آینده وارد مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

شهردار مشگین‌شهر در خصوص ساماندهی کارگاه‌های مزاحم که در ورودی‌های شهر واقع شده و چهره شهر را خراب کرده است گفت: متاسفانه در این شهر نظم عمومی و انسجام حاکم نیست لذا برای ساماندهی این کارگاه‌ها 50 درصد کارهای اداری انجام گرفته و در پشت پمپ بنزین زمین‌های مورد نیاز نیز خریداری شده و با اتحادیه‌های مختلف نیز رایزنی ها انجام شده است.

وی افزود: اتحادیه آهن فروشان که بالغ بر 200 واحد هستند نیز اعلام آمادگی کرده، که با خروج آن‌ها از داخل محدوده شهری شهر زیبا خواهد شد.

 

خیرجو در خصوص طرح عوارض پارک جنگلی مشگین‌شهر گفت: این طرح به صورت آزمایشی برای دو ماه اجرا می‌شود تا میزان رضایت و نارضایتی‌ها ارزیابی شده و برای سال آینده برنامه‌ریزی شود.

 

وی در خصوص کسادی بازار کافه‌داران پارک جنگلی گفت: کافه‌داران پارک جنگلی هیچ گونه مجوز فعالیتی ندارند.

 

این مسئول در خصوص شفاف سازی درآمدها و هزینه‌های شهرداری گفت: کلیه حساب‌های شهرداری طبق آگهی از سال 91 در حال حسابرسی است و هیچ گونه مسئله مبهمی وجود ندارد و نتیجه حسابرسی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شهردار مشگین‌شهر در خصوص شهرداری الکترونیک گفت: از اول سال جاری اتوماسیون اداری شهرداری مشگین‌شهر راه اندازی شده و کلیه امورات اداری ازطریق این سیستم انجام می‌گیرد و مسئولین مربوطه به راحتی با گوشی تلفن و یا از داخل منزل می‌توانند امورات اداری خود را مدیریت کنند.

 

وی همچنین از خرید نرم افزار درآمد و هزینه شهرسازی خبر داد و گفت: نرم افزار مورد نظر خریداری شده و آموزش‌های لازم نیز ارائه شده و به زودی شهرداری مشگین‌شهر به شهرداری الکترونیک تبدیل می‌شود و کلیه کارهای اداری و درخواست‌های مردمی از طریق سامانه انجام می‌گیرد.

 

خیرجو گفت: نرم افزای که برای شهرداری خریداری و تعریف شده براساس قانون شهرداری مدیریت می‌شود و به راحتی می‌توان درخواست‌ها و کارهای غیر قانونی را مدیریت کرد.

 

وی تاکید کرد: با این نرم افزار میزان مراجعات مردمی به شهردار کاهش می‌یابد چرا که مردم به راحتی می‌توانند از منزل و با دفترهای پیشخوان امورات و درخواست‌های خود را ارائه و نتیجه را نیز از طریق همین سامانه دریافت کنند بدون اینکه نیازی به مراجعه حضور داشته باشند.

 

شهردار مشگین‌شهر در خصوص ساماندهی ورودی نصرآباد گفت: این میدان چند سالی در بلاتکلیفی بود در سال جاری و با صرف انرژی زیاد 60 درصد این میدان ساماندهی شده و مابقی نیز به زودی ساماندهی خواهد شد.

 

خیرجو در خصوص از بین رفتن فضای سبز شهر گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته زیر ساخت آبیاری فضای سبز به درستی اجرا نشده و یا در زمان بازگشایی سیتم آبیاری بلوارها قطع شده که امکان آبیاری آن با سیستم وجود ندارد لذا به ناچار مجبور هستیم معابر شهر را با تانکر آبیاری کنیم که ان‌هم مشکلات خاص خود را دارد.

 

وی افزود: در سال جاری آسفالت را به عنوان حرکتی نهضتی در نظر گرفته بودیم اما در سال آینده آبیاری را به عنوان نهضت پیش بینی کردیم که در با اجرای آن در آبیاری از هیچ خودرویی استفاده نخواهد شد.

 

خیرجو تصریح کرد: چشم انداز آسفالت سال جاری 30هزار تن بود که تاکنون 16 هزار تن انجام گرفته و مابقی نیز تا یک هفته دیگر شروع خواهد شد.

 

شهردار مشگین‌شهر در خصوص طرح تفصیلی مشگین‌شهر گفت: در حال حاضر 32 هزار واحد مسکونی در مشگین‌شهر وجود دارد که تنها 17 هزار واحد دارای مجوز هستند و مابقی به صورت غیر قانونی احداث شده است.

 

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه هنوز طرح تفصیلی شهر آماده نشده، تا زمان ابلاغ طرح از خرید و فروش اراضی خود داری شود تا در چند ماه آینده طرح تفصیلی ابلاغ شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد