سرویس: سبلان ما
کد خبر: 70240
|
16:44 - 1396/05/30
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

راهکارهای جدیدی برای جذب جوانان به مساجد ارائه شود/ کارکرد فرهنگی مساجد احیا شود

راهکارهای جدیدی برای جذب جوانان به مساجد ارائه شود/ کارکرد فرهنگی مساجد احیا شود
امام جمعه اردبیل گفت: در شرایط کنونی رقبای بسیار پرجاذبه ای برای مساجد، این سنگر فرهنگی وجود دارد که با سرگرمی‌های بسیار لذت بخش به دنبال جذب جوانان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل، با تاکید بر بررسی و ارائه راهکارهای جذب نسل جدید و جوانان به مساجد،  گفت: در شرایط کنونی رقبای بسیار پرجاذبه ای برای مساجد، این سنگر فرهنگی وجود دارد که با سرگرمی‌های بسیار لذت بخش به دنبال جذب جوانان هستند.

وی با بیان اینکه باید کارکرد فرهنگی مساجد احیا شود، افزود: بر اساس نظام تربیتی دین اسلام مساجد محل تعلیم و تربیت انسان های فاخر است لذا ضرورت دارد در چنین فضایی که متاسفانه تهاجمات فرهنگی و آمار آسیب های اجتماعی و بزه ها نگران کننده است از ظرفیت مساجد برای جذب جوانان و همچنین حل مشکلات خانواده ها استفاده  کرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: باید با کار تخصصی بستری فراهم کرد که خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مساجد احساس نیاز کنند.

وی گفت: در صورتی که از ظرفیت مساجد در دو مقوله تربیت و علم بهره نبریم به صورت تدریجی سنگرهای مبارزه را به دشمن تحویل خواهیم داد، چرا که اگر ملتی در مقوله تربیتی سستی کند و از علم و تکنولوژی نوین عقب بماند به راحتی از دیگران شکست خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود  و یا روز به روز شاهد کم رنگ شدن احساس جمعی هستیم مطابق فرهنگ ما نیست.

ویازبی توجهی به احداث مساجد در شهرک‌های مسکونی جدید اردبیل انتقاد کرد و گفت: بی توجهی به کارکرد فرهنگی مساجد امری نابخشودنی است، چرا که امروز با این هجمه سنگین تهاجم فرهنگی ما  بیش از هز زمان دیگری نیازمند تربیت نسلی بصیر هستیم که این مهم در سایه استفاده از ظرفیت ارکان تربیتی مسجد ممکن خواهد شد.

عاملی گفت: برای به تاراج نرفتن سرمایه های تربیتی و تاریخی لازم است برای هر شرایط ویژه ای یک کادر مجرب علمی تشکیل شود و راهکار بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد