سرویس: اجتماعی
کد خبر: 70243
|
18:13 - 1396/05/30
نسخه چاپی

رئیس دادگستری شهرستان پارس‌آباد:

نبود زندان در شهرستان پارس‌آباد خانواده زندانیان را دچار مشکل کرده است

نبود زندان در شهرستان پارس‌آباد خانواده زندانیان را دچار مشکل کرده است
رئیس دادگستری پارس آباد در دیدار با مدیر کل زندانهای استان اردبیل خواستار احداث زندان در پارس آباد و انتقال زندانیان این شهرستان از زندانهای گرمی، مشگین شهر و اردبیل به آن شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، بلال مظفری در ديدار با مدیر کل زندانهای استان اردبیل گفت: وقتی در دومین شهر استان اردبیل مشکلات ناشی از نبود زندان را شاهد هستيم دیگر جای تعارف ندارد و باید احداث آن را برای رعایت حقوق مردم و پیشگیری از آسیب ها از مسئولان ذیربط مطالبه کنیم.

وی افزود: این قابل قبول نیست که در شهرستانی با این همه پتانسیل و ظرفیت، زندانیانش را به زندانهای شهرستانهای گرمی و مشگین شهر اعزام کنیم.

///

رئیس دادگستری پارس آباد با بيان اينكه اعزام زندانيان از اين شهرستان از چند جهات بار منفی دارد، تصريح كرد: یکی اینکه خانواده های آنها به زحمت می افتند و باید خطر بعد مسافت و هزینه آن را متحمل شوند. دیگر اینکه وقتی مرجع قضایی میخواهد زندانی را برای محاکمه یا ابلاغ اتهام فراخواند نیروی انتظامی مجبور است که یک روز قبل نسبت به تحویل زندانی از زندانهای گرمی یا مشگین شهر اقدام کند و محل نگهداری و اعزام و بدرقه این زندانیان ضمن داشتن مخاطرات خاص خود، باری مضاعف بر دوش نیروی انتظامی شهرستان است.

مظفري ادامه داد: برخی پدیده ها هستند که شاید به ظاهر ناخوشایند باشند اما وقتی با فقدان آن مواجه می شویم اثرات منفی این فقدان بسیار بالاتر و آسیب زا تر از عنوان ناخوشایند آن بوده و زندان نیز چنین پدیده ای است.

در اين ديدار، فرماندار شهرستان پارس آباد نيز با اشاره به مشکلات متصور برای خانواده های زندانیان در مسیر شهرستانهای مجوار برای ملاقات زندانیان خویش گفت: نباید خانواده پارس آبادی برای دیدار با زندانی خویش مشکلات عدیده ای همچون طی مسافت طولانی، هزینه سفر بین شهری و خطرات احتمالی و آسیب های اجتماعی را متحمل شود.

///

اكبر صمدی افزود: شایسته نیست پارس آباد مغان به عنوان دومین شهرستان استان فاقد زندان باشد و خانواده های زندانیان متحمل هزینه شوند. 

وی بيان كرد: باید برای حل این مشکل مسئولان همت کنند و صرفاً برای رعایت حقوق شهروندی خانواده مددجویان و کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به احداث زندان اقدام لازم معمول شود.

در ادامه، فتحی مدیر کل زندانهای استان اردبيل نيز با اشاره به طرح اداره کل زندانها برای احداث زندان در پارس آباد برای کاهش تبعات ناشی از اعزام زندانیان این شهرستان به زندانهای دیگر گفت: ما طرح آماده برای اجراء را در دست مطالعه داریم و انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی، دولت و دستگاه قضایی ما را در این زمینه یاری كنند.

مدیر کل زندانهای استان اردبیل افزود: هدف از زندان، اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن مجرمین می باشد و این امر زمانی محقق می شود که میزان نیروی انسانی و اعتبارات ما با ماموریت خطیرمان متناسب باشد.

وي خاطرنشان كرد: بی شک با ایجاد زندان در پارس آباد نزدیک به ۲۰۰ تن از زندانیان این حوزه قضایی به زندان محل اقامت خویش منتقل خواهند شد و این خود ظرفیت اجرای بهتر برنامه های فرهنگی و تربیتی را در زندانهای مشگین شهر، گرمی و پارس آباد بالاتر خواهد برد.

گفتني است، مدیر کل زندانهای استان اردبیل در سفر یک روزه خود به پارس آباد با حضور در فرمانداری با اكبر صمدی فرماندار و مظفري رئیس دادگستری اين شهرستان ديدار، و پیرامون رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت مراکز تامینی و تربیتی این شهرستان و رسیدن به نقطه نظر مشترک برای حل مشکل اعزام زندانیان پارس آبادی به زندانهای گرمی و مشگین شهر رایزنی كرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد