سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70251
|
23:51 - 1396/05/30
نسخه چاپی

همزمان با روز جهانی مساجد؛

ویژه‌برنامه روز جهانی مساجد در مسجد مهدیه خلخال برگزار شد+تصاویر

ویژه‌برنامه روز جهانی مساجد در مسجد مهدیه خلخال برگزار شد+تصاویر
همزمان با روز جهانی مساجد برنامه شهرستانی پاسداشت روز مساجد در مسجد مهدیه خلخال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، شامگاه امروز با حضور مسئولین شهرستان خلخال و اهالی شهید پرور خلخال مراسم پاسداشت روز جهانی مساجد در مسجد مهدیه خلخال برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ دوم جهانبخش عطایی ضمن خیر مقدم به مسئولین و تبریک روز جهانی مساجد، گفت: اعتقادات مردم ایران تکیه گاهی همچون مساجد را دارد و اگر ارزش های اسلامی و اعتقادی در مساجد پررنگ شود هیچ  فتنه دشمن و جریان نفوذی اثر گذار نخواهد بود.

فرمانده سپاه خلخال گفت: خواستار پررنگ شدن محفل مساجد با حضور جوانان شد و گفت: اگر امروز می بینیم که مشکلات و آسیب های اجتماعی  در جامعه برای جوانان به بیشترین حد خود رسیده این نشانگر این است که جوانان از مساجد فاصله یافته اند.

وی تفکر دشمن را به هر طریق دور نگه داشتن  جوانان از مسجد  و کمرنگ نمودن اعتقادات و  تزریق هویت غربی  به جوانان عنوان وگفت: باید جوانان با مشارکت در برنامه های مساجد و تعمیق ارزش های اسلامی  این سنگر اعتقادی را حفظ کنند.

وی افزود: سپاه شهرستان خلخال در برنامه دارد تا تاثیر گذار ترین برنامه های فرهنگی را در شش ماهه دوم سال 1396 در مساجد اجرایی و از سال 1397 مساجد به عنوان اصلی ترین میزبان برنامه های سپاه شهرستان خلخال خواهد بود.

فرمانده سپاه خلخال گفت: اگر جوانان امروز در مساجد نباشند حتما در قلیان سراها خواهند بود و باید برای ساختن یک جامعه اعتقادی مسجد را حفظ و مردم نیز حول محور مسجد قرار گیرند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری سخنران اصلی مراسم روز جهانی مساجد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد  به عنوان سنگر اعتقادی و سیاسی جامعه گفت:  روز جهانی مساجد از آنجا این نام را بر خود گرفت که در سال 1338 رژیم غاصب اسرائیل با تعرض به قبله اول مسلمین جهان وآتش افروختن در آن  به مفاهیم اعتقادی توهین  پس از آن با اعتراض جمهوری اسلامی ایران  و محکوم نمودن این حرکت ضد اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی  روز جهانی مساجد در سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به اینکه ما نمی توانیم دولت را از مسجد جدا کنیم و با اشاره به نیاز مساحدبه بحث عمران و آبادانی گفت: دولت باید از مساجد در بحث اعتبارات عمرانی نیز مساجد را حمایت نماید.

وی خواستار مطرح شدن این مشکل کم اعتباری اداره اوقاف برای حمایت از مساجد گفت: این موضوع باید در بحث کلان کشوری حل با حضور مسئولین شهرستان حل شود.

امام جمعه خلخال با اشاره به اهمیت مساجد از صدر اسلام به عنوان یک پایگاه عبادی و سیاسی برا ی مردم و ائمه اطهار، گفت:  در طول هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام از این مساجد به  جبهه ها شتافتند از کشور دفاع کردند.

وی بار دیگر بر لزوم توجه عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بر پاداری نماز در مساجد تاکید و از زحمات  مساجد برگزار کننده نماز صبح در شهرستان خلخال تقدیر کرد.

در این مراسم گروه تواشیح شهرستان خلخال به قرائت تواشیحی در خصوص اهمیت مساجد پرداخت و شعرا به قرائت شعر در وصف مساجد پرداختند.

با حضور مسئولین شهرستان خلخال از آقایان حجت‌الاسلام محمد ظاهر قارداشپور امام جماعت مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع)، نادر نوری هیات امنای مسجد امام خمینی (ره ) خلخال، آرین قلیپور مکبر نماز مصلی خلخال، ربابه حیدری مسئول فرهنگی کانون صدیقه طاهر روستای طولش خلخال و فرمانده پایگاه مقاومت شهید معراج غلامی با اهدا لوح و جوائزی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد