سرویس: اقتصادی
کد خبر: 70296
|
20:00 - 1396/05/31
نسخه چاپی

در نشست خبری استاندار اردبیل با خبرنگاران مطرح شد؛

نمره عالی خدابخش به عملکرد توسعه‎ای دولت یازدهم /برق و انرژی اردبیل برای 50 سال بیمه‌شد

نمره عالی خدابخش به عملکرد توسعه‎ای دولت یازدهم /برق و انرژی اردبیل برای 50 سال بیمه‌شد
استاندار اردبیل گفت: با توجه به گام‎های بزرگ و نوین صورت گرفته، به عملکرد توسعه ای استان اردبیل در دولت یازدهم نمره عالی می‌دهم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مجید خدابخش در نشست خبری با محوریت ارائه عملکرد دولت در استان اردبیل با برشمردن 16 گام نوین دولت یازدهم در توسعه این تصریح گفت: این برنامه‌ها خلق الساعه و جزیره ای نبوده و با کارشناسی های دقیق در جهت توسعه استان به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه به عملکرد توسعه ای استان اردبیل در دولت یازدهم نمره عالی میدهم، اظهار داشت: حجم بالای سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در این استان  در اواخر دولت یازدهم که رقمی  ۳۵۰ میلیون دلاری و مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی است در استان اردبیل کم نظیر بود.

 برق و انرژی اردبیل برای 50 سال آینده بیمه شد

استاندار اردبیل افزود: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل و به تبع آن راه اندازی صنایع انرژی‌ بر برق، علاوه بر اضافه شدن۴۸۰ مگاوات برق به ظرفیت تولیدی این استان، در موضوع انرژی و برق اردبیل برای  50 سال آینده بیمه شده و می توان به صادرات برق هم اقدام کرد.

طبق اعلام استاندار اردبیل بیشترین میزان سرمایه گذاری ارزی در استان اردبیل بیش از این متعلق به سبلان پارچ و به مبلغ 70میلیون دلار بوده است ؛همچنین  تا سال 86 این استان تنها 6 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی استفاده کرده است.

وی خاطر نشان کرد:  با جذب ارز است که توسعه اتفاق می افتد.

 مشکل آب شرب خلخال تا پایان امسال برای همیشه حل می‌شود

خدابخش با تشریح اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل، گفت: در شرایطی که  دولت یازدهم با کمبود بودجه مواجه بودBOTمی توانست بهترین شیوه برای انجام پروژه های بزرگ و ریزساخت ها باشد که در این مورد هم کارهای بزرگی از جمله ساخت تصفیه خانه آب شرب خلخال با هزینه ۴۲ میلیون دلاری با شیوهBOTدر حال انجام است.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: امیدواریم  با احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال تا پایان امسال به شیوهBOTمشکل آب شرب خلخال برای همیشه حل شود.

طبق اعلام خدابخش سرمایه گذاری هایی به روش های جدید از جمله  BOTدر مجموعه های گردشگری، خانه های تاریخی، راه های روستاهای هدف گردشگری در حال انجام است.

درخواست میزبانی اردبیل در لیگ جهانی والیبال

خدابخش با اشاره به مزایای ایجاد جاذبه گردشگری نوین و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل گفت: قدم های خوبی در این حوزه برداشته شده به گونه ای که با راه اندازی تور گردان در اردبیل، در چهار ماه نخست امسال  ۷۰۰ گردشگر اروپایی به اردبیل سفر کردند.

وی از درخواست برای برگزاری لیگ جهانی والیبال در اردبیل خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات جهانی و ملی می تواند به توسعه استان منجر شود به گونه ای که مسابقات والیبال آسیایی و جهانی خروجی قابل توجهی برای ما داشت.

خدابخش کاهش آمار خشونت و نزاع و تجهیز و استاندار سازی دو سالن ورزشی در اردبیل و تجهیز این دو سالن از سوی فدارسیون والیبال با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان را از خروجی های مثبت در طول برگزاری مسابقات جهانی والیبال در اردبیل عنوان کرد.

 طبق اعلام استاندار اردبیل توافقاتی با فدراسیون اسکی و قایقرانی برای برگزاری مسابقات ملی در سطح این استان صورت گرفته است که نتایج مثبتی نیز داشته است.

بهره برداری از 324 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در اردبیل

رئیس شورای اداری استان اردبیل از افتتاح 291 پروژه عمرانی و33 طرح اقتصادی همرمان با هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: این طرحها در مجموع برای 850 نفر اشغالزایی ایجاد می کند.

به گفته خدابخش کارخانه فرنچ فرایز سیب زمینی، کشتارگاه صنعتی مدرن مرغ و شیرآلات قهرمان از مهمترین طرح های قابل افتتاح اقتصادی در هفته دولت هستند.

16 گام نوین دولت یازدهم در استان اردبیل

استاندار اردبیل تصویب منطقه آزاد تجاری وصنعتی در هیئت دولت و شورای عالی مناطق آزاد، شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین، اختصاص ۱ میلیارد دلار به طرح مهار آبهای مرزی، شروع عملیات پهنه های معدنی استان، ایجاد پارک علم و فناوری،جذب 350 میلیون دلار برای نیروگاه سبلان ، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی (به روش های جدید)، ایجاد جاذبه گردشگری نوین و توسعه گردشگری ورزشی، توسعه تجارت خارجی و تعامل اقتصادی بین المللی، طرح اتصال استان به شبکه ریلی بین المللی(بندر خشک اصلاندوز)، تدبیر جامع برای مشکل سیب زمینی مازاد استان،تدبیر برای صادرات محصولات زراعی و دامی به بازار روسیه، تغییر الگوی کشت، سرمایه‌گذاری بنیاد های برکت و علوی در استان،بکارگیری بانوان در پست های مدیریت، پیشرفت های علمی و فرهنگی را 16 گام نوین دولت یازدهم در استان اردبیل بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد