سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70300
|
01:55 - 1396/06/01
نسخه چاپی

غیرممکن های امروز سنت پیامبر؛

ویلا و اتومبیل شرط اول ازدواج!

	ویلا و اتومبیل شرط اول ازدواج!
سنت حسنه ازدواج الهام گرفته از پیوند دو زوج آسمانی و گواه پیمانی به گستردگی آفتاب است که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ محسوب می شود، اما متاسفانه این سنت حسنه در عصر امروز تقریباً به سنت غیر ممکن مبدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، اولین روز از ماه ذی الحجه دارای دو عید مبارک قربان و غدیر است که یاد آور سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، تنهاترین ازدواج و پیوند مقدسی که جهان به خود دیده است.

از همگان شنیده ایم که سیره ائمه معصومین خصوصاً امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی و ازدواج خود قرار دهیم، اما امروزه چه شده است که ارکان ساده ائمه معصومین در امر ازدواج و زندگی عاری از هرگونه معضل اجتماعی به چشم و هم چشمی خانواده ها و داشته ها و نداشته های زوجین مبدل شده است!

یقیناً این امری نیست که ریشه جناحی و سیاسی داشته باشد، یا عملی نیست که از سوی مسئولان مرتفع شود، این امر تنها با فرهنگ سازی بین خانواده ها و حذف سنت های غلط و همینطور چشم و همچشمی خانواده های طرفین قابل حل است؛ ولی افسوس که سختگیری های والدین، سنت ها و رسوم غلط، رقابت های بی حاصل و ... تقریباً این سنت را برای جوانان غیر ممکن کرده است.

دلیل نهی از سختگیری در این خصوص به این معنی نیست که به هر کس و ناکسی جواب بله گفت و درِ هر خانواده ای را زد تا دین خود را کامل کرد، دلیل همان اسوه و سیره امامان معصوم است که بدون داشتن انتظارات غیر ممکن و شرط های تقریباً محال به امر ازدواج رسید.

ازدواج موفق می تواند باعث آسایش جسم و آرامش روان فرد و جامعه باشد و یقیناً ویلا و اتومبیل خوشبختی پیش از ازدواج است، شاید پس از ازدواج زوجین هیچ سنخیت اخلاقی و رفتاری را با هم نداشته باشند.

ازدواج در دین مقدس اسلام همواره به عنوان امری پسندیده است که جوانان را تشویق به تشکیل خانواده می کند اگر چه ازدواج آسان و آگاهانه مورد تاکید دین مبین اسلام است اما امروزه مشکلات متعددی برای این امر مقدس روبروی جوانان است.

فرهنگ سازی در خصوص احیای وظایف یک خانواده، رعایت حد نصاب انتظارات و درخواست ها در امر ازدواج، مرتفع ساختن امر بیکاری، تسهیل در امر ارائه وام های ازدواج، عمل به وصایای امامان و الگو گیری از ایشان توسط خانواده ها در امر ازدواج و ... از جمله الزامات یک ازدواج آگاهانه، سالم و ساده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد