سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70302
|
05:48 - 1396/06/01
نسخه چاپی

روستاهای خلخال مکانی برای گشت گذار توریست های اروپائی/ تصویر

روستاهای  خلخال مکانی برای گشت گذار توریست های اروپائی/ تصویر
از زمانی که گردشگری به معنای کامل در روستای کزج تعریف شده کمابیش هر روز گردشگران خارجی از کشورهای اروپائی در روستاهای شهرستان خلخال حضور می یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، انتخاب روستای کزج به عنوان اولین روستای بوم گردی در شهرستان خلخال باعث شد که کمابیش هر روز گردشگران خارجی در روستاهای خلخال حضور یابند.

در چند روز اخیر  چند گردشگر و دوچرخه سوار  آلمانی با حضور در روستای نساز خلخال و تهیه اقلام و آذوقه برای ادامه مسیر خود از روستای نساز بازدید کردند.

در روستای خمس خلخال نیز بیش از ده ها گردشگر اروپایی در تنها هتل و مرکز اقامتی روستایی و هتل پرنیان این روستا اقامت  وبا صرف غذاهای محلی  روزهای با آرامش خودر ا سپری می کنند.

در حال حاضر با تاکید فریدون بابایی فرماندار شهرستان خلخال  کمیته ای متشکل از نمایندگان فرمانداری خلخال ، میراث فرهنگی ، نیروی انتظامی ، مرکز بهداشت و ارگان های ذی مدخل در  بحث گردشگری و اسکان  با حضور در روستای خوجین خلخال اقامت گاها  و خانه های مسافری را بازدید کردند.

قرار است پس از بازدید  ودسته بندی و درجه بندی این اقامت گاه ها و خانه مسافر ها  کد ها اشتراک باری حضور مسافران با هدف ایجاد امنیت بیشتر برای مسافران و گردشگران وتسهیل در خدمات رسانی به مسافرین ر کلیه نقاط شهرستان خلخال و روستاهایگردشگر پذیر انجام شود.

 احمد قنبری  بخشدار مرکزی خلخال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سبلان ما اردبیل در خلخال گفت: روستای خوجین را پیشانی ورود مسافران به شهرستان خلخال از جاده خلخال به اسالم عنوان وگفت: اهالی روستاها باید با بهترین برخورد از گردشگران استقبال نمایند.

قنبری گفت: انتظار می رود روستاهای در مسیر جاده های اصلی شهرستان نسبت به راهنمایی صحیح گردشگران و مسافران اقدام و با اعلام خانه های اضافی خود به عنوان خانه مسافر در این طرح ساماندهی شوند تا از بروز مشکلات برای گردشگران و اهالی جلوگیری شود.

بخشدار مرکزی باتقدیر از کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد امنیت گردشگری در شهرستان خلخال ، توسعه گردشگری به معنای واقعی اتفاق خواهد اتفاد.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد