سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 70317
|
10:41 - 1396/06/01
نسخه چاپی

در نشست «فلسفه و جامعه» دانشگاه محقق مطرح شد؛

مسیر حرکت ایران در پژوهش های فلسفی جهت عکس حرکت فلسفه در جهان است

	مسیر حرکت ایران در پژوهش های فلسفی جهت عکس حرکت فلسفه در جهان است
استاد فلسفه دانشگاه پیام نورتبریز با بیان اینکه متأسفانه امروزه مسیر حرکت جامعه ما در پژوهش های فلسفی جهت عکس حرکت فلسفه در جهان است، گفت:جامعه ایران در این زمینه دچار رکود شده و برخلاف سابقه تاریخی خود رو به حرکت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازابصارخبر، نشست تخصصی «فلسفه و جامعه» با حضور اندیشمندان این رشته از دانشگاه های استان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 محمد حسن زاده معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق در این نشست پرداختن به موضوعاتی چون فلسفه و جامعه را امری مهم و ضروری دانست و آنرا در راستای انجام رسالت اجتماعی دانشگاه و دانشکده ادبیات و علوم انسانی عنوان کرد.

 جلال پیکانی دانشیار رشته فلسفه دانشگاه پیام نور تبریز نیز با بیان اینکه متأسفانه امروزه مسیر حرکت جامعه ما در پژوهش های فلسفی در جهت عکس حرکت فلسفه در جهان است، گفت: در تمامی جوامع، بین نظر ورزی فیلسوفان و حرکت آن جوامع رابطه‌ تنگاتنگی برقرار است؛ در حالی است که در جامعه ما وضع بدین منوال نیست.
وی افزود: روال فلسفه ورزی در تراز جهانی بر این بوده است که همواره مباحث انتزاعی برگرفته از مباحث انضمامی است؛ اما جامعه ایران در این زمینه دچار رکود شده و برخلاف جهان و سابقه تاریخی خود رو به حرکت است.

این استاد دانشگاه همین امر را مانعی برای خارج شدن فلسفه از حوزه کاربردی آن در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر مباحث انتزاعی از دل مواجهه با مسائل انضمامی برنیاید، عقیم خواهند ماند.
 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد