سرویس: وبگردی
کد خبر: 70323
|
11:11 - 1396/06/01
نسخه چاپی

پور ابراهیم مطرح کرد؛

نقش دندانپزشکان در تشخیص سرطان دهان/ زخم‌های بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید

 نقش دندانپزشکان در تشخیص سرطان دهان/ زخم‌های بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید
رئیس انجمن دندانپزشکان گفت: اعتقاد ما این است که اگر زخمی بیش از 15 روز در دهان باقی بماند حتما باید برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان؛ ناصر پور ابراهیم در افتتاحيه کنگره دندانپزشکی نقش جهان به نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع سرطان دهان اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما مبنی بر این است که اگر هر زخمی در دهان بیش از 15 روز باقی بماند حتما باید برداشته شود و تحت آزمایش های لازم قرار گیرد.

وی افزود: در بسیاری از موارد در هنگام بروز زخم اولیه در دهان ممکن بوده که بیمار از وجود آن اطلاع نداشته باشد و هنگامی که برای انجام اعمال دندانپزشکی و گرفتن عکس از فک به دندانپزشک مراجعه می کند اولین بار دندانپزشک بوده که با مشاهده دهان بیمار و عکس مربوطه که به طور مثال برای پرکردن دندان مراجعه کرده بود این مشکل را نیز تشخیص می دهد.

بررسی عوارض ایمپیلنت و مشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان خاطر نشان کرد: بسیاری از مواقع دندانپزشکان با تحت نظرگرفتن زخم‌های ادامه‌دار بیمار و نمونه برداری از آن، توسط زخم های بد دهانی سرطان دهان را تشخیص می دهند.

پور ابراهیم در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه دندانپزشکی در این کنگره که از یکم تا سوم شهریور در هتل عباسی اصفهان برگزار می شود ارائه خواهد شد و علاوه بر نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع بیماری‌هایی همچون سرطان دهان، بررسی عوارض ایمپیلنت و مشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال، نیز در این کنگره ارائه می شود.

وی افزود: موضوعاتی دیگر همچون نحوه تراش و نکات کلینیکی درمان با اس اس کراون در دندان های شیری، روش های پرکردن کانال در اندودنتیکس و آشنایی با انواع سمان و روش های کاربرد آن در این کنگره از طریق کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته این رشته ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد