سرویس: وبگردی
کد خبر: 70335
|
14:32 - 1396/06/01
نسخه چاپی

پس از پاکسازی ۱۰۰ ک.مربع از ارتفاعات شرق لبنان؛

ارتش لبنان در آستانه پاکسازی کامل مرز شرقی از داعش

ارتش لبنان در آستانه پاکسازی کامل مرز شرقی از داعش
ارتش لبنان با آزادسازی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از ارتفاعات شرق این کشور از اشغال داعش، در عملیات «فجر الجرود»، شرق کشور را در آستانه آزادی کامل از اشغال داعش قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرگزاری فارس، ارتش لبنان در آستانه پایان عملیات «فجر الجرود» در ارتفاعات شرقی این کشور است و در حال حاضر 100 کیلومترمربع از مجموع 120 کیلومترمربعی که داعش اشغال کرده بود، آزاد شده است.

شبکه «المیادین» گزارش داد، پس از آزادسازی منطقه «رأس الکاف» در ارتفاعات رأس بعلبک، ارتش سوریه و مقاومت وارد گذرگاه «میری» در قلمون غربی شدند و کننترل 75 درصد از کل مساحت آن را در دست گرفتند و همزمان نیروهای پیشرو در محور شرقی با نیروهای پیشرو در محور شمالی و دقیقا در گذرگاه «سن فیخا» به هم رسیدند.

«علی قانصو» وزیر دفاع در اظهاراتی مطبوعاتی از آزادسازی « قرنة شعابة الوشل» در ارتفاعات رأس بعلبک و منطقه «رأس الکاف» خبر داد که «مغازه الکاف» یکی از مهم‌ترین مواضع داعش را در بر می‌گیرد.

خبرنگار المیادین گزرش داد ارتش لبنان در فاصله 500 متری از «مغازه الکیف» یکی از بارزترین مخفیگاه‌های داعش در ارتفاعات قرار دارند و منطقه «رأس الکاف» در ارتفاعات رأس بعلبک را آزاد کردند.

مساحت پاکسازی شده (اندازه بزرگتر ) - منبع: الاعلام الحربی

 

در ادامه این گزارش آمده است ارتش با توپخانه، مواضع داعش در ارتفاعات رأس بعلبک و القاع را هدف قرار می‌دهد و این اقدام  همزمان با پیشروی ارتش به سمت مغاره الکاف انجام می‌شود و ارتش پیشرفت بسیاری را در این مرحله کسب کرده است.  

بازپس‌گیری ارتفاعات «عجلون‌الکبیر» توسط ارتش سوریه و مقاومت، ارتش لبنان را برای بازپس‌گیری رأس‌الکاف آماده کرد.

 

ارتش لبنان شنبه هفته جاری آغاز عملیات فجرالجرود را علیه داعش اعلام کرد، عملیاتی که طی هفته‌های گذشته با هدف قرار دادن برخی مواضع داعش و تسلط بر برخی بلندی‌ها، برای آن آماده شده بود.

انتهای پیام/ص

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد