سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70498
|
01:40 - 1396/06/06
نسخه چاپی

نقش مهم مراکز علمی و دانشگاهی در ایجاد شغل پایدار برای فارغ التحصیلان

 نقش مهم مراکز علمی و دانشگاهی در ایجاد شغل پایدار برای فارغ التحصیلان
هدف مراکز رشد دانشگاهی و آموزش عالی در راستای توسعه علمی و اشتغالزایی است، شهرستان کوثر نیز با وجود داشتن آزمایشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاهی همچنان شاهد مغفول ماندن این ظرفیت ها در حوزه ایجاد کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، بر همگان مبرهن است که وجود مراکز علمی و آموزش عالی در منطقه موجب شکوفایی نخبگان و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

این ظرفیت می تواند مجموعه ای حمایتی برای جذب جوانان در راستای ایجاد شغل پایدار و رفع معضل بیکاری را شکل دهد و از آنجا که شهرستان کوثر هم اکنون در اوج معضل بیکاری و همچنین مهاجرت به سر می برد می طلبد مراکز علمی و آموزشی این شهرستان با هدف ایجاد کسب و کار و همچنین با ارائه آموزش های متنوع از مهاجرت نخبگان و فرهیختگان جلوگیری کند.

شهرستان کوثر با وجود آزمایشگاه های بهداشتی و درمانی، مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاهی همچنان شاهد عدم استفاده از این مراکز و مغفول ماندن کاربردی این ظرفیت ها در حوزه کسب و کار است.

مسئولان امر بهداشت و درمان، فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور گیوی می توانند در رایزنی با بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات و در اختیار گذاشتن امکانات فیزیکی و آزمایشگاهی برای جوانان نخبه و ایده پرور در ایجاد یک شغل تفکری نو و فناور سهیم باشد.

ایده پروری با بها دادن به جوانان و همچنین بکارگیری در حوزه های متعدد یقیناً به تولید انبوه راه خواهد یافت و این مستلزم حمایت همه جانبه از جوانان است.

همانطور که شاهد هستیم امروزه بیشترین میزان بیکاری به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص یافته و اگر تمهیداتی در راستای بکارگیری از آنها اتخاذ نشود نسل آینده در عرصه های علمی و پژوهشی دچار مشکل خواهد شد و از همه مهمتر سیستم آموزشی و مراکز عالی منطقه و بطبع کشور متضرر و تزلزل خواهد داشت.

برای همین می بایست برای گذر از بیکاری با احیای تحقق اقتصاد مقاومتی به امر کارآفرینی توجه ویژه داشت و هریک از دستگاههای ذی ربط برای تحقق شعار سال دارای نقش و مسئولیت هستند.

ضعف عملکردها را در حوزه علمی و آموزشی و همینطور توجه به امر کارآفرینی را نمی توان نادیده گرفت؛ ایجاد کسب و کار در کارگاه های کوچک، بکارگیری نخبگان در مراکز علمی آموزشی، شکل گیری ارتباط مستقیم و موفق صنعت با دانشگاهها و اطلاع رسانی و آگاه سازی دانشجویان در رابطه با فعالیت مراکز رشد دانشگاهی از جمله اعمال مرتبطی است که می بایست از سوی مسئولان امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد