سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70686
|
00:44 - 1396/06/13
نسخه چاپی

کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد:

اصالت روستا نشینی در حال از بین رفتن است/جریان نفوذ در روستاها نیز رسوخ کرده است

اصالت روستا نشینی در حال از بین رفتن است/جریان نفوذ در روستاها نیز رسوخ کرده است
کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه درصد کمی از روستا نشینان آداب و رسوم،پوشش و گویش یک دهه قبل را حفظ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، الیاس حضرتی با اشاره به حفظ فرهنگ و اصالت هر منطقه از ایران اسلامی گفت: هر یک از روستاها و شهرها و استانها فرهنگ و آداب و رسوم مربوط به آن منطقه را دارند، انواع گویش ها، پوشش ها و آداب و رسوم در جای جای میهن اسلامی وجود دارد که نشانگر اصالت و فرهنگ غنی آن منطقه است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مسئله تغییر هویت ملی از سوی دشمنان بیش از پیش مطرح بوده و متاسفانه این فرهنگ ها و آداب و رسوم ها نسبت به یک دهه قبل تغییر بسیاری داشته است، ولی همچنان روند نزولی حفظ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و از سویی سیر صعودی فرهنگ غربی بدون اینکه آدمی احساس کند در بلند مدت تاثیر منفی خود را گذاشته است.

این کارشناس فرهنگی گفت: متاسفانه با عنوان کردن معضلاتی چون بیکاری و مهاجرت و همچنین ماهواره و فضای مجازی که 4 عامل اصلی در تغییر هویت ملی و تعبیر دیگری از القای فرهنگ با عنوان اسلام آمریکایی را دارد، می توان پی برد که جریان نفوذ بیش از پیش در فرهنگ مردم حتی در روستا نشینان نیز رسوخ کرده است.

حضرتی اضافه کرد: هم اکنون کار با فضای مجازی و استفاده کردن از ماهواره و دیگر ایزار ساخته غرب و اندیشه استکبار در شهرها به یک عرف تبدیل شده و بیشتر به علوم و فناوری نسل سومی مبدل شده است، بطوری که اگر فارغ از این دنیای پیش ساخته دشمن باشید، بی سوادی نخستین واژه ای است که مردم به شما خطاب خواهند کرد!

وی افزود: در حالی که باید توجه داشت که این دنیای پیش ساخته که برای باسوادانی به ظاهر روشن فکر طراحی شده است، شیرازه روستاها را از بین برده و با القای تفکرات مسموم خود و سرتاسر کذب، اصالت و فرهنگ روستایی و روستا نشینی را نیز تغییر می دهد.

کارشناس فرهنگی بابیان اینکه متاسفانه درصد کمی از روستا نشینان آن آداب و رسوم یک دهه قبل و یا آن پوشش و گویش را حفظ کرده اند گفت: با یک گشت و گذار در داخل محروم ترین روستا خواهید دید که تنها نسل اولی های انقلاب فرهنگ های اسلامی را حفظ کرده اند، این در حالی می باشد که مابقی نسل دومی و سومی که بیشتر جوانان هستند هم طرز تفکر آنها، هم پوشش آنها و هم گویش و فرهنگ آن ها تغییر یافته است که قابل تامل است.

حضرتی گفت: این امر به ظاهر امروزی تر و با واژه هایی همچون روستا نشینان فرهنگی تزئین شده ولی در اصل اصالت آنها را از بین برده است، در این میان تفاوت بین داشته ها و نداشته های مردمی و همچنین تنوع طلبی کاذب خود مردم در سایه بی توجهی مسئولان فرهنگی مهمترین امری است که متاسفانه اصالت مردم ایران اسلامی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد