سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 70733
|
14:26 - 1396/06/15
نسخه چاپی

مدیر سینما انقلاب اردبیل:

حمایتی از سینما در اردبیل صورت نمی‌گیرد/ تماشاگران هرسانس فیلم به 100 نفر هم نمی رسد

 حمایتی از سینما در اردبیل صورت نمی‌گیرد/  تماشاگران هرسانس فیلم به 100 نفر هم نمی رسد
مدیر سینما انقلاب اردبیل گفت: در استان اردبیل حمایت شایسته‌ای از سینما صورت نمی‌گیرد.

بهنام شهبازی مدیر سینما انقلاب اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، با بیان اینکه مردم اردبیل برای حضور و تماشای فیلم در سینما رغبتی نشان نمی دهند گفت: متاسفانه تعداد تماشاگران برای هرسانس فیلم به 100 نفر هم نمی رسد.

وی تصریح کرد: البته تعداد تماشاگران باتوجه به فیلم به نمایش درآمده در سینما متفاوت است و گاها تعداد به 50 نفر در هر سانس هم نمی رسد.

شهبازی با بیان اینکه بهای بلیط تماشای یک فیلم 6 هزار تومان است گفت: البته ما در راستای حمایت از شهروندانی که شاید به لحاظ مالی شرایط مناسبی  ندارند، تماشای فیلم در روز سه شنبه(سینما انقلاب) را نیم بها اعلام کرده ایم.

مدیر مجموعه سینما انقلاب در خصوص علل عدم استقبال مردم از سینما اظهار کرد: در سال‌های گذشته با توجه به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، خودمان را مقصر بی رغبتی مردم برای تماشای فیلم در سینما می دانستیم برهیمن اساس اخیرا هزینه‌ زیادی در خصوص تجهیز سیستم‌های صوتی و تصویری و نیز استاندارد سازی سالن و...، انجام داده‌ایم ولی متاسفانه هیچ تغییری در بهتر شدن وضعیت حاصل نشده است.

شهبازی افزود: البته فیلم‌هایی که در سینما انقلاب به روی پرده می روند هم به روز هستند؛ اخیرا فیلم سارا و آیدا نیز همزمان با تهران در سینما انقلاب اردبیل نیز به نمایش در آمده است.

مدیر سینما انقلاب اردبیل به صف‌های طولانی مردم برای تماشای فیلم در سینما قبل از سال 76 اشاره کرد و افزود:علی رغم افزایش خدمات کیفی و کمی در سال‌های اخیر اما وضعیت حضور مردم در سینما، رو به افول است.

وی با اظهار گلایه ازعدم حمایت مسئولان دستگاههای فرهنگی استان از سینماداران اظهار کرد: باید پذیرفت که سینما تنها متعلق به شخص خاص نیست، بلکه صنعتی‌است که ارتباط مستقیم با فرهنگ جامعه دارد.

مدیر سینما انقلاب با بیان اینکه در استان اردبیل حمایت شایسته‌ای از سینما صورت نمی‌گیرد گفت: این در‌حالی است که اگر فردا روزی به دلایلی در سینما بسته شود، همه مسئولان به عنوان مدعی، سینماداران را بازخواست خواهند کرد.

شهبازی اظهار کرد: از مسئولان صدا وسیما نیز انتظار داریم که در بحث تبلیغاتی کمک حال ما باشند.

مدیر سینما انقلاب در پایان اظهار کرد: با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل ارشاد و سینماداران کمپینی ایجاد شده که در ساعت وزمان مقرر، فیلمی به صورت نیم بها برای عموم مردم به نمایش در می آید که با استقبال شهروندان همراه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد