سرویس: سیاسی
کد خبر: 70866
|
16:43 - 1396/06/20
نسخه چاپی

تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی

 تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی
با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در محل فرمانداری گرمی از خدمات پنج ساله حجت الاسلام فاتحی رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه تقدیر و حجت الاسلام جواد میرزایی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در دیداری که امروز دوشنبه 20 فروردین ماه به منظور تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف شهرستان گرمی با فرماندار داشت با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام گفت: وقف سنت حسنه ای است که با هدف تامین نیازمندی های مردم  و دستگیری از نیازمندان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مصرف وقف بر اساس نیت واقف است و موقوفات به هیچ عنوان در جای دیگری هزینه نخواهد شد، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه از درآمدهای حاصل از موقوفات برخودار است و می تواند از درامدهای وقفی هزینه نماید، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، این نگرش و باور نتیجه عدم اطلاع رسانی در این خصوص بوده که موقوفات فقط باید مطابق نیت واقف هزینه شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یکی از برنامه های این مجموعه برای توسعه وقف را توجه به نیت واقفان عنوان و اضافه کرد: اجرای نیت واقفان تشویق مردم برای مشارکت در وقف و افزایش موقوفات است.

 

حجت الاسلام اکبر قیامی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه دیانت و سیاست محسوب می شوند گفت: اثرات دین باید در کارکردهای رفتاری ما مشهود باشد و همانطور که در گذشته هسته های اولیه نهضت انقلاب در مساجد شکل گرفت، و جهت دهی شد، الان هم مساجد به عنوان پایگاه دینی باید غنی سازی و تقویت شوند و ا ز ظرفیتهای آن برای اقدامات فرهنگی و آموزشی استفاده شود.

 

وی خواستار مشارکت رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف شد و گفت: انتظار می رود اقدامات عمل به نیت واقفان به منظور جلب اعتماد عمومی اطلاع رسانی شود.

 

در پایان از خدمات پنج ساله حجت الاسلام فاتحی رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه تقدیر و  حجت الاسلام جواد میرزایی  را به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی معرفی شد.

 

حجت الاسلام جواد میرزایی قبلا به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال مشغول بودند

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد