کد خبر: 70895
|
15:53 - 1396/06/21
نسخه چاپی

افتتاح فرودگاه پارس آباد در گیر و دار وعده‌ها/ هفته دولت گذشت وعده مسئولان عملی نشد!

	افتتاح فرودگاه پارس آباد در گیر و دار وعده‌ها/ هفته دولت گذشت وعده مسئولان عملی نشد!
در حالی 5 سال می‌شود که فرودگاه شهرستان پارس آباد به دلیل بهسازی و تعریض باند تعطیل شده که وعده مسوولان، مردم را همچنان چشم انتظار زمان افتتاح خود نگه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، حکایت از داستان سریالی وعده‌هایی است که یکی بعد از دیگری توسط مدیری نزد مدیر دیگر به ارث گذاشته می‌شود تا نه تنها تب چشم انتظاری مردم شهرستان پارس آباد مغان فروکش نکند، بلکه دردی به نام خلف وعده را بر آلام آنان اضافه کند.

زمانی که در سال 91 با هدف اجرای طرح بهسازی و افزایش باند و نیز ایجاد زیرساختهای لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای فوکر و ام دی برای فرودگاه شهرستان پارس آباد مطرح و قرار بر تعطیلی آن تا زمان اتمام عملیات باند فرودگاه شد، تا بارقه امیدی در دل مردم منطقه شکل بگیرد که از این پس، شاهد فرودگاهی مدرن با نشست و برخاست هواپیماهایی به مراتب مناسبتر از هواپیمای ATR به مقصد تهران و سایر استانهای کشور از جمله مشهد و حتی پروازهای خارجی خواهند بود.

در آن زمان طی جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل فرودگاه های استان، استاندار و مسوولان وقت شرکت فرودگاه های کشور در محل فرودگاه پارس آباد با دستور علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی، مقرر شد پروژه تعریض باند فرودگاه این شهرستان به سرعت اجرا و تا دو ماه آینده به سرانجام برسد.

در حالی که این پروژه در آن مقطع زمانی با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بود و همگان نیز بر این باور بودند که تعریض باند این فرودگاه با وعده های داده شده وزیر راه طی دو ماه به بهره برداری خواهد رسید اما رفته رفته این وعده دو ماهه وزیر برای بهره برداری از این فرودگاه در این مدت عملی نشد و این پروژه هر ازگاهی یا بسرعت جلو می رفت یا اینکه به کندی.

افتتاح و بهره برداری این فرودگاه در حالی بارها و بارها تکرار شد که حتی عمر این وعده و وعیدها در امتداد عمر خدمت چندین مدیر سازمانی و استانی هم قرار گرفت. اما هر بار صحبت از مسائل و مشکلات زیادی بر سر راه بهره برداری این پروژه به میان آمد و دیگر بار سخن از حل آنها؛ هر مدیری میزان خاصی از درصد پیشرفت پروژه را نوید می‌داد و زمانی را برای افتتاح آن معین می‌کرد تا اینکه عمر دولت دهم به سرانجام رسید و جایش را به دولت تدبیر و امید داد.

فرودگاه پارس آباد مغان که تا همین سال 1390 پروازهایش به مسیر تهران - پارس آباد و بالعکس دایر بود حال پس از گذشت حدود 38 سال از فعالیتش، با آن همه فراز و نشیب های زیادی که پشت سر گذاشته بود، مانده بود با یک فرودگاه در حال تعریض و دولت یازدهمی که هنوز معلوم نبود رویکردش بر ادامه فعالیت آن خواهد بود یا تعطیلی آن.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مردم منطقه این انتظار را داشتند که دولت یازهم نسبت به تکمیل و راه اندازی مجدد این فرودگاه اقدام کند که بعد از وقفه ای تعطیلی در این پروژه، مجددا عملیات تعریض، بهسازی و... فرودگاه از سر گرفته شد.

با از سرگیری عملیات اجرایی این فرودگاه، 150 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت تا ضمن بازسازی باند این فرودگاه بطول سه کیلومتر و افزایش عرض آن، زمینه فرود و پرواز هواپیماهای فوکر ،md و ایرباس در این باند میسر شود.

با اینکه عملیات اجرایی این فرودگاه در دولت یازدهم موانع و مشکلات خاص خود را داشت اما با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و تخصیص سه هزار تن قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی، باند قدیمی به شکل فنی و کارشناسی به عرض 60 متر و اجرای سه لایه آسفالت آن در کنار موازات بهسازی باند و محوطه‌سازی فرودگاه نیز ارتقاء یافت تا مردم نوید بهره برداری و افتتاح یک فرودگاه استاندارد را داشته باشند.

اما در حالی فرودگاه پارس آباد مغان تکمیل و مسئولان استانی، شهرستانی، نماینده مجلس و حتی مسوولان کشوری چندین بار قول افتتاح قریب الوقوع آن را به مردم داده اند که هنوز از افتتاح آن خبری نیست و آخرین وعده هم بر می گردد به همین هفته دولت که چندی پیش آن را پشت سر گذاشته و باز از وعده مسوولان خبری نشد!

در حالی هاشمی مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از تکمیل و آماده سازی فرودگاه 280 هکتاری شهرستان مرزی پارس آباد برای دایر کردن پروازها خبر می دهد که از سویی با وجود آماده سازی هنوز هیچ شرکت هواپیمایی حاضر به دایر کردن پرواز در این فرودگاه نشده است و گفته می شود در حال رایزنی با چند شرکت هواپیمایی کشور برای برقراری پروازهای مسافری از فرودگاه پارس آباد هستند.

اما چرا با وجود اعلام آمادگی بخش خصوصی برای چارتر پرواز های شرکت های مختلف هواپیمایی در پارس آباد مغان هنوز شرکتهای هواپیمایی (ایرلاین ها) بیمدایر کردن پروازها برای مسیر پروازی این شهرستان را دارند؟

 

* در ادامه وعده های داده شده مسئولان برای افتتاح و بهره برداری فرودگاه شهرستان پارس آباد از سال 1392 تا کنون را مشاهده می کنید!

 

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

حبیب برومند نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس:

با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو ماه تعریض و توسعه باند قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پروازهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام شود.

برومند افزود: با تعریض و همچنین تطویل پهنای فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آمده و علاوه بر پروازهای پارس‌آباد – تهران، پروازهای مشهد، عتبات عالیات و همچنین زائران حرم امن الهی نیز از طریق فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌آید.

***

///

92/07/20 - 19:24

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد هفته بسیج افتتاح می‌شود

اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان پارس‌آباد و در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از تکمیل لایه اول آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد و افتتاح این پروژه تا هفته بسیج خبر داد.

***

///

92/08/09- 14:17

استاندار اردبیل: استاندار اردبیل از افتتاح باند فرودگاه پارس آباد در دهه فجر سال 92 خبر داد.

اکبر نیکزاد که به اتفاق مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از مراحل اجرایی این پروژه بازدید می کرد با بیان این که فرودگاه پارس آباد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان های شمال استان دارد، گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، علاوه بر افزایش پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و برعکس، می‌توان پروازهای مشهد مقدس، عتبات عالیات و سرزمین وحی را نیز از این فرودگاه دایر کرد.

***

///

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود

ولی کریمی فرماندار پارس آباد از تکمیل عملیات زیرسازی و ترمیم و بازگشایی مجدد باند فرودگاه این شهرستان طی فروردین سال 93 خبر داد.

***

///

فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروازهای فرودگاه پارس آباد در نیمه اول سال 93 دایر و برقرار شده و پروازها به مقصد تهران انجام می شود.

***

////

فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است

مجید خدابخش استاندار اردبیل با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.

***

///

1393/12/23 - 19:10

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد

سید فخرالدین هاشمی گفت: تداوم بهسازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

***

///

۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس: فرودگاه پارس‌آباد مغان در هفته دولت افتتاح می‎شود

شکور پورحسین نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس در بازدید از باند فرودگاه پارس­ آبادمغان گفت: طی مذاکرات انجام شده با مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، از هفته دولت در شهریور، پرواز تهران – پارس‎آباد و بالعکس و مشهد – پارس‎آباد و بالعکس برقرارخواهد شد.

***

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

فرماندار پارس آباد: فرودگاه پارس آباد هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری مجدد قرار خواهد گرفت

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد در روز خبرنگار به همراه خبرنگاران این شهرستان از اتمام کار سطوح پروازی و خط کشی فرودگاه بازدید کرده و با بیان اینکه این فرودگاه از هر لحاظ آماده بهره برداری می باشد، گفت: درهفته دولت این فرودگاه افتتاح و مورد بهره برداری مجدد قرار خواهد گرفت.

به هر روی امید می رود زمان افتتاح این فرودگاه بیشتر از این مصداق این شعر شاعر که می‌گوید "هزار وعده خوبان یکی وفا نکند" نباشد. زیرا که در این سال های اخیر مردم منطقه شاهد وعده هایی بوده اند که تا کنون عملی نشده است.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد