سرویس: سیاسی
کد خبر: 70987
|
16:06 - 1396/06/24
نسخه چاپی

امام جمعه موقت پارس آباد مغان:

مسئولان براي حل مشکل آب کشاورزان تدبیری بیاندیشند

مسئولان براي حل مشکل آب کشاورزان تدبیری بیاندیشند
امام جمعه موقت پارس آباد مغان گفت: نبود آب کافی برای آبیاری مزارع کشاورزی باعث شده تا كشاورزان پارس آبادي نسبت به اين امر معترض باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، ظهر امروز آیین سیاسی عبادی نماز جمعه با حضور پرشور مردم پارس آباد و امامت امام‌جمعه موقت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن باقري اقامه شد.

امام جمعه موقت پارس آباد در خطبه اول با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه کردن ایام روز مباهله را تبریک گفت و به شرح کوتاهی از این واقعه تاریخی پرداخت.

باقري در ادامه با اشاره به جنایت‌های دلخراش میانمار و محکومیت شدید آن اظهار کرد: از مجامع بین‌المللی که ادعای حقوق بشر دارند انتظار می‌رود به سکوت مرگبار خود در قبال جنایت گسترده در میانمار پایان دهند.

امام جمعه موقت پارس آباد با بيان اينكه امروز شاهد سكوت و نسل‌کشی مسلمانان در پیش چشم جهانیان هستيم، گفت: اگر یک فرد جانی را اعدام کنند استکبار جهانی سريعا موضع گرفته و ادعای حقوق بشر می کند اما در مقابل کشتار کودکان مظلوم میانمار لب تر نمی کنند.

باقري با اشاره به نامگذاری 27 شهریور به روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت سید محمدحسین شهریار گفت: این شاعر پرآوازه آذربايجان نقشی مهم در عرصه شعر و ادب فارسی و انقلاب اسلامی در کشور ایفا کرد كه علي اي هماي رحمت از سرودهاي مهم اين شاعر نامي است.

وي به فرارسيدن 31 شهريور ماه آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس سند افتخار و بیانگر شجاعت، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت پارس آباد افزود: در طول تاریخ و در جنگهایی که صورت گرفت بخشی از خاک کشورمان را از دست داده ایم اما با ایثارگری های جوانان و از خودگذشتگی شهدای سرافراز در جنگ تحمیلی هشت ساله یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیافتاد.

باقري به آغاز سال 1439 هجری قمری و شروع محرم الحرام اشاره و ضمن تاكيد بر ساماندهي ايستگاه هاي صلواتي، بر ضرورت جذب جوانان و برگزاري برنامه ها در مساجد تاكيد كرد.

خطيب نمازجمعه موقت پارس آباد در بخش ديگري از سخنان خود به نارضايتي كشاورزان منطقه اشاره و گفت: نبود آب کافی برای آبیاری مزارع کشاورزی باعث شده تا كشاورزان پارس آبادي در مقابل دفتر امام جمعه اين شهر تجمع كرده و نسبت به اين امر معترض باشند.

وي با بيان اينكه مسئولین تدبيري براي حل مشکل آب کشاورزان اتخاذ كنند، بر فرهنگ سازی و تبیین ضرورت حفاظت از منابع آب از سوي مردم تاكيد كرد.

باقري در پايان به درگذشت پدر امام جمعه پارس آباد اشاره و از طرف مردمان اين شهرستان، اين مصيت وارده را به حجت الاسلام رشادي و خانواده معزا تسليت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد