سرویس: وبگردی
کد خبر: 71021
|
10:22 - 1396/06/26
نسخه چاپی

والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان – ژاپن؛

ایران –فرانسه؛ نبرد مرگ و زندگی برای اولین سكوی جهانی

 ایران –فرانسه؛ نبرد مرگ و زندگی برای اولین سكوی جهانی
تیم ملی والیبال ایران در شرایطی فردا به مصاف فرانسه خواهد رفت كه این بازی حكم مرگ و زندگی برای شاگردان ایگور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران چهارمین روز رقابت‌های «جام قهرمانان بزرگ جهان» را با یك پیروزی شیرین مقابل حریفی آسیایی پشت سر گذاشت. جایی كه ملی‌پوشان بلندقامت كشورمان مقابل تیم ملی ژاپن كه میزبانی این رقابت‌ها را نیز بر عهده داشت، به میدان رفت و به پیروزی 3بر یك رسید.

شاگردان ایگور كولاكوویچ در تیم ملی ایران كه از سه بازی پیشین خود دو پیروزی مقابل امریكا و ایتالیا كسب كرده بودند و در دیدار مقابل برزیل تن به شكست دادند، در شرایطی مقابل چهارمین حریف خود صف آرایی كردند كه نبرد با ژاپن برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود. بازیكنان والیبال ایران با تركیب میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی و مهدی مرندی این دیدار را آغاز كردند و در ابتدای این دیدار تماما آسیایی نمایش منسجمی نداشتند.

ژاپنی‌ها كه از حمایت بی‌شمار و بی وقفه تماشاگران خود بهره‌مند بودند، در ست اول توانستند با تكیه بر حملات سرعتی دفاع ایران را با مشكل مواجه كنند و برنده ست نخست شوند. از ست دوم به بعد اما ورق به سود شاگردان كولاكوویچ برگشت و مردان بلندقامت كشورمان در سه ست پیاپی موفق شدن ژاپن ِ میزبان را مغلوب كرده و به یك پیروزی شیرین دست پیدا كنند. این بُرد، سومین پیروزی والیبال ایران در این نبرد جهانی بود كه تیم ملی ایران را در آستانه نخستین سكوی جهانی خود قرار داد.

بلندقامتان والیبال ایران فردا (یكشنبه) از ساعت 10و10 صبح در كشور ژاپن و در شهر اوساكا به مصاف تیم ملی فرانسه می‌روند. فرانسوی‌ها در چهار دیدار قبلی خود در این رقابت‌ها نتایج قابل توجهی كسب نكردند. این تیم مقابل برزیل، ایتالیا و امریكا تن به شكست دادند و تنها مقابل تیم ملی والیبال ژاپن موفق به پیروزی شدند. آبی‌پوشان فرانسه دیگر امیدی به كسب سكو ندارند اما برای دفاع از حیثیت والیبال قاره اروپا تمام تلاش خود را به كار خواهد گرفت و بدون شك حریفی دست و پا شكسته برای والیبال ایران نخواهد بود.

بازیكنان والیبال ایران نیز كه آخرین نبرد جهانی خود در سال 2017 را سپری می‌كنند، از انگیزه زیادی برخوردار هستند تا با پیروزی مقابل فرانسه و به گردن آویختن اولین مدال جهانی خود، بتوانند شایستگی خود را در سطح جهان به اثبات رسانده و در والیبال دنیا قدرت‌نمایی كنند. علاوه بر این ناكامی مردان والیبال ایران از المپیك 2016 به بعد در چند تورنمنت بین‌المللی وتلاش برای جبران این ناكامی‌ها عامل دیگری است كه انگیزه مضاعف به بلندقامتان ایران می‌دهد.

 

نبرد با فرانسه آخرین گام ایران در جام قهرمانان قاره‌ها

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد