سرویس: اردبیل
کد خبر: 71091
|
10:44 - 1396/06/28
نسخه چاپی

زنگ خطر تجمل ‌گرایی در اردبیل

زنگ خطر تجمل ‌گرایی در اردبیل
در شهر دارالارشاد اردبیل آنچه خطرناک است تجمل گرایی و فاصله گرفتن از الگو‌های اسلامی، که همه روزه در تالارهای این شهر با روش ها و شیوه های خاصی در حال رواج است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، تجمل گرایی و فاصله گرفتن از الگو‌های اسلامی در آستانه ماه محرم و برگزاری مراسم‌های شاد، این روزها به اوج خودش رسیده‌ است و هربار مراسم تازه‌ای به سلسله مراسم‌های هرساله خانواده‌ها اضافه می‌شود. هربار خانواده‌ها سعی می‌کنند مراسم باشکوه‌تری برگزار کنند تا پدر و مادر بهتری برای فرزندشان جلوه کنند. 

متاسفانه این روزها شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف عروسی، دورهمی های پر تجمل و تولد عجیب و غریبی از سوی خانواده ها هستیم . مراسم‌ها و جشن‌های پررزق و برق مادران ولخرج دیده می شود، و دختران جوانی که  با پوشش‌های عجیب و نامناسب در جشن ها حضور دارند که با دین اسلام منافات دارد.

تفکر افراد در حال تغییر است و به سمت خودنمایی و تجمل گرایی رفته است. تا جایی که آن‌ها را به سمت هزینه کردن‌های بیجا سوق می‌دهد. هزینه هایی که اولین آسیب را به اقتصاد خانواده می‌زند.

اگر به بحث مالی این جشن‌ها که در حال تبدیل شدن به عادت برای برخی از خانواده‌ها شده صرف نظر کنیم، اثرات منفی این جشن‌ها در روحیه جوانانی که در آستانه ازدواج هستند از آسیب هایی است که به جامعه وارد می‌شود.

انواع غذاهای مختلف  ، شیرینی ها ،دسرها و غیره... این همه تجمل و خودنمایی قرار است چه چیزی را ثابت کند؟

در واقع بیشتر خانواده ها  این مراسم‌ها را با این جلال و شکوه برای مهمانانشان می‌گیرند تا در برابر آنها خودنمایی کنند که بیشتر اسراف می کنند. پس هیچ بعید نیست خانواده ها با این روش بدعت‌های عجیب و غریب را در جامعه پایه گذاری می کنند. بدعت‌هایی که روز به روز و آرام آرام از دل شبکه های مجازی بیرون می‌آیند و میان خانواده ها و مادران ساده انگاری نفوذ می کنند که تنها می‌خواهند برای بچه‌هایشان مادران بهتری باشند.

در جامعه اسلامی و آن هم در شهر دارالارشاد اردبیل آنچه خطرناک است، الگو شدن این گونه مراسمات و جشن هایی است که همه روزه در تالارهای شهر با روش ها و شیوه های خاص در میان خانواده‌های تجملاتی در حال رواج یافتن است اگر فکری نکنیم در مدتی کوتاه این مسئله تبدیل به یک فرهنگ عمومی می‌شود.

کاش مسئولین در این خصوص تدابیری برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیندیشند تا جلوی این گونه مراسمات پرتجمل گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد