سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71099
|
12:09 - 1396/06/28
نسخه چاپی

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز مطرح کرد؛

4500 دانش آموز در انتظار "مهر" / 90 مدرسه با 286 کلاس آماده استقبال از دانش آموزان اصلاندوزی

4500 دانش آموز در انتظار "مهر" / 90 مدرسه با 286 کلاس آماده استقبال از دانش آموزان اصلاندوزی
رییس آموزش و پرورش اصلاندوز گفت:امسال چهار هزار و 583 دانش آموز منطقه اصلاندوز در 90 واحد آموزشی و 286 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما"قدرت مهرآوران" در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگارارس تبارضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار کرد:تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یک ویژگی های خاص ایجاد می کند که می توان فرهنگ ایثار،فداکاری و شهادت طلبی را به نسل آینده تعلیم و انتقال داد.

وی گزارشی از عملکرد کمیته های مختلف پروژه مهر و اقدامات انجام شده در سالتحصیلی گذشته ارائه کرد و گفت:کسب یک مقام کشوری و سه رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری،سه رتبه برتر استانی در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی،برتر استانی در ارزیابی عملکرد برنامه های دهه فجر 95،اول استانی در رشته فوتسال دختران متوسطه دوره اول،مقام سوم استانی در اجرای طرح حیاط پویا،سوم استانی در اجرای مسابقات هفته تربیت بدنی،مقام دوم استانی در ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی و کسب شش مقام برتر استانی در مسابقات دوومیدانی پسران در اردیبهشت امسال را از اقدامات و عملکرد معاونت پرورشی و تربیت بدنی در سالحصیلی 95/96 عنوان کرد.

 

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز از ثبت نام حدود چهار هزار و 583 دانش آموز در کلیه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت:این تعداد دانش آموزان امسال در 90 واحد آموزشی و 286 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

مهرآوران افزود:به منظور آماده‌سازی مدارس منطقه برای شروع مطلوب سال تحصیلی جدید از ابتدای فصل تابستان پروژه مهر اجرا شد که بر‌اساس آن مدارس تا قبل از مهرماه زیباسازی و تعمیر شده‌اند.

وی اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیا جهت ثبت نام در مدارس از طریق رسانه های محلی،برگزاری جلسات متعدد با مدیران و عوامل مدارس،برنامه ریزی جهت دعوت از مسئولان منطقه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای مراسم بازگشایی مدارس منطقه ،برپایی نمایشگاه از توانمندیهای دانش آموزان در مراسم بازگشایی مدارس و هماهنگی با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در خصوص اجرای برنامه های مربوط به هفته گرامیداشت دفاع مقدس و ایام محرم الحرام از فعالیتهای کارگروه تبلیغ و توجیه پروژه مهر امسال بر شمرد.

 

این مسئول،سازماندهی نیروی انسانی،اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پابه اول ابتدایی به تعداد 500نفر،ارتقا نمره امتحانات نهایی در مقایسه با سال قبل،نظارت کامل و مستمر بر نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم جهت انتخاب رشته در پایه دهم،کسب رتبه اول کشوری توسط فیلم آیناز در بخش نگاه متفاوت فیلم کوتاه ارزشیای توصیفی،برنامه ریزی لازم برای شناسایی و انسداد بیسوادی در منطقه و برنامه ریزی برای اجرای مراسم بازگشایی،جشن غنچه ها،شکوفه ها و جشن جوانه ها را از جمله اقدامات حوزه آموزشی در سالتحصیلی گذشته و پروژه مهر امسال عنوان کرد.

 

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز از افتتاح مدرسه شبانه روزی دخترانه برکت حاجی بایندور با اعتبار هزینه شده 800میلیون تومان خبر داد و گفت:رنگ آمیزی مدارس با مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری،شاداب سازی مدارس،توزیع کتابهای درسی دوره های ابتدایی،هنرستان و پیش دانشگاهی،تکمیل پروژه نیمه تمام مدرسه توحید اسمعلی کندی با اعتبار 350 میلیون تومان،توزیع وسایل کمک های اولیه به تمامی مدارس منطقه،نصب دوربین مداربسته برای ساختمان اداره آموزش وپرورش،مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز به تعداد 15 واحد آموزشی به مبلغ 15 میلیون تومان و استانداردسازی سیستم گرمایشی،موتورخانه و شوفاژ مدارس از جمله عملکرد کمیته تعمیر و تجهیز مدارس منطقه هستند.

وی با اشاره به بازدید آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و خدابخش استاندار اردبیل از آموزشگاه دخترانه برکت بایندور در هفته دولت گفت:آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در این بازدید در خصوص اختصاص یک دستگاه مینی بوس جهت ایاب ذهاب دانش آموزان دختر منطقه عشایری به مدرسه شبانه روزی قول مساعد داد.

این مسئول همچنین از احداث یادمان شهدای فرهنگی در محوطه اداره آموزش و پرورش و پیگیری احداث شهرک فرهنگیان در شهر اصلاندوز خبر داد و گفت:برای محوطه سازی چهار آموزشگاه جهت اختصاص بتون با مدیر عامل شرکت سگال آذر هماهنگی کردیم.

مهرآوران در ادامه احداث مدرسه 12 کلاسه در داخل شهر با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل،تاسیس مرکز رفاهی فرهنگیان،اختصاص یکدستگاه خودروی سمند و نیسان برای آموزش و پرورش منطقه ،حصارکشی هنرستان علم و صنعت با اعتبار بالغ بر 290 میلیون تومان و راه اندازی مرکز دارالقران کریم را از برنامه های اجرایی آینده آموزش و پرورش اصلاندوز عنوان کرد.

وی افزود:حصارکشی آموزشگاههای شهید قدوسی،13 آبان و شهید قاضی طباطبایی با اعتباری بالغ بر 25 میلیون تومان با مشارکت اولیا و مجمع خیرین مدرسه ساز در حال انجام است.

 

وی تشکیل شورای آموزش و پرورش را بعد از شورای اداری شهرستان،دومین نهاد دانست و تصریح کرد:این شورا بطور جد پیگیر مشکلات آموزشی و پرورشی منطقه است که بطور منظم در طول سالتحصیلی اجرا می شود.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز از احداث یک واحد آموزشگاه 6 کلاسه در داخل شهر اصلاندوز از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت:با عنایت فرماندار شهرستان برای ساخت این مدرسه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

مهرآوران در ادامه گفت:ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به همراه مشاور اجرایی اداره کل در بازدید از پروژه های نیمه تمام اداره آمورزش و پرورش منطقه اصلاندوز جهت پیگیری حل مشکلات پروژه های مدرسه توحید اسمعیل کندی و سالن ورزشی قره قباق قول مساعد داد.

 

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز همچنین با تبریک موفقیت دانش آموزان در کنکور امسال،از قبولی 7 نفر در رشته های علوم پزشکی و 15 نفر نیز از دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت:این موفقیت و درخشش دانش‌آموزان منطقه در آزمون سراسری دانشگاههای مختلف بی سابقه بوده است.

مهرآوران با اشاره به برگزاری مانور بازگشایی مدارس در منطقه اصلاندوز گفت:با حضور رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان روند اجرای مطلوب پروژه مهر در مدارس منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به توزیع 25 بسته نوشت افزار کامل و کیف مدرسه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و عشایری افزود:بسته فرهنگی توزیع شده توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز به دانش‌آموزان بی‌بضاعت منطقه با حضور رییس آموزش و پرورش و رییس کمیته امداد امام(ره) اهداء شده است.
 
رییس آموزش و پرورش اصلاندوز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام و آغاز مراسمات و عزاداری های حضرت امام حسین و یاران باوفایش خاطرنشان کرد:بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس امسال تقارن با ماه محرم شده و با توجه به این تقارن و اینکه فرهنگ دفاع مقدس ما عاشورایی و برگرفته از قیام امام حسین بوده بیشتر برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) با این رویکرد است.
 

مهرآوران با قدردانی از زحمات کلیه همکاران تلاشگر در اجرای مطلوب پروژه مهر منطقه اصلاندوز از تمام مسئولین ادارات و نهادها و متولیان امور فرهنگی و مذهبی در راستای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری،آموزش و پرورش را در این وظیفه سنگین خود یاری کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه کارکنان اداره،مدیران و معلمان مدارس منطقه از عنایات و توجهات ویژه امام جمعه اصلاندوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل،نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس،فرماندار شهرستان پارس آباد،بخشدار و شهردار اصلاندوز،فرماندهان سابق و جدید سپاه ناحیه عشایری،فرماندهان نظامی و انتظامی ،کلیه مسئولان ادارات و نهادها،دهیاران،شوراهای اسلامی شهر و روستا،اولیای دانش آموزان و اصحاب رسانه نسبت به آموزش و پرورش اصلاندوز قدردانی کرد.

مصاحبه و تنظیم:سید سجاد میرزایی

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد