سرویس: نیر
کد خبر: 71392
|
11:01 - 1396/07/05
نسخه چاپی

استاندار بومی یا غیربومی؛ مسئله این نیست!

استاندار بومی یا غیربومی؛ مسئله این نیست!
مدیریت ارشد در استان اردبیل به واسطه وجود مشکلات فراوان و انباشت عقب ماندگی ها از سخت ترین مدیریت ها خواهد بود و استانداری که خدمت به مردم این استان را تقبل می کند فارغ از بومی و یا غیر بومی بودن باید سخت کوش و دلسوز باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل نیریمیز،  پس از حرف و حدیث های فراوان بالاخره خدابخش از استانداری اردبیل خداحافظی کرد و برای تحویل گرفتن سکان مدیریت آذربایجان شرقی راهی این استان شد.

پس از این جا به جایی بازار گمانه زنی ها نیز داغ شده و گل سرسبد هر محفلی داستان انتخاب استاندار جدید شده و البته حدس و گمان ها نیز در این میان بالا گرفته است.

متاسفانه آنچه که در این میان باعث تعجب همگان شده تاکید بسیاری از سیاسیون و غیرسیاسیون بر بومی بودن استاندار اردبیل در دولت دوازدهم است.
اما پرسش اینجاست که آیا مشکلات کنونی اردبیل تنها با بومی یا غیربومی بودن استاندار حل می شود؟ به راستی تفاوت در این موضوع تا چه حد در موفقیت مدیریت ارشد آینده استان تاثیرگذار است؟
استانی که همواره بر ریل مشکلات حرکت می کند و هرچه قطار توسعه و آبادانی اش سوخت مصرف می کند به شتاب و سرعت قابل قبولی نمی رسد؛ چرا که به قول برخی، عقب ماندگی های این استان تاریخی بوده و این قطار کهنه به این زودی ها مردم محروم استان را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.
بگذریم ازاینکه برخی اوقات این قطار توسعه استان ما، پر سر و صدا می شود و با سوت های پی در پی همه را امیدوار می کند اما بعد از مدتی باید گفت: ” و دیگر هیچ”.
به اصل مطلب برگردیم ، اینکه آیا استاندار آینده اردبیل بومی باشد بهتر است یا غیر بومی!
باید گفت برای تعیین استاندار اردبیل فاکتورهای بسیار مهمتری نسبت به بومی یا غیربومی بودن وجود دارد که باید توجه جدی به این ویژگی ها شود.
استاندار آینده اردبیل باید فردی باشد که با قدرت چانه زنی بالا و لابی های مستمر در بدنه دولت، امتیازات قانونی را برای این استان و مردم محرومش کسب کند.
استاندار اردبیل  باید فردی باشد که سابقه اجرایی و مدیریتی درخشان داشته باشد تا بتواند بر مشکلات رنگارنگ این استان غلبه کند. خستگی ناپذیری و پرهیز از باند بازی باید در دستور کار مدیریت ارشد آینده اردبیل قرار گیرد چراکه مردم این استان از بیکاری و مشکلات معیشتی به ستوه آمده اند و رفع مشکلات برای آنان از هر چیز دیگری مهمتر است حتی از بومی یا غیربومی بودن استاندارشان!
دارا بودن تعهد، تخصص و دانش لازم و بکارگیری نخبگان اردبیل در امور – که کم هم نیستند- از دیگر مولفه های استانداری است که مردم اردبیل انتظار دارند.
مدیریت ارشد در اردبیل به واسطه وجود مشکلات فراوان و انباشت عقب ماندگی ها از سختترین مدیریت‌ها خواهد بود و استانداری که خدمت به مردم این استان را تقبل می کند باید سخت کوش و دلسوز باشد.
در این میان برخی استاندار بومی را به دلیل اینکه با استان و مشکلات استان مانوس تر هستند بیشتر می پسندد اما باید بدانیم تنها شناخت مشکلات و مسایل کافی نیست بلکه باید با درایت و توانمندی به جنگ با مشکلات رفت ، هرچند که افراد توانمند بومی در اردبیل کم نبوده و نیست چه آنهایی که هم اکنون در استان خدمت می کنند و چه آنهایی که از این استان مهاجرت کرده و دستشان در جاهایی دیگری بند است.
به طور کلی برای انتخاب استاندار استان اردبیل توجه ویژه و در نظر گرفتن تمامی ابعاد ضروری است نه فقط برای تاکید بر اینکه استاندار بومی یا غیر بومی باشد سایر مولفه های اساسی کم رنگ و یا نادیده گرفته شود.
به هر حال نخستین انتظاری که مردم این دیار از استاندار خود به عنوان نماینده ارشد دولت دارند مبارزه با غول بیکاری است ، استانداری که بتواند معضل بیکاری جوانان را در استان حل کند بدون شک گام موثری در راستای کاهش چشمگیر اعتیاد جوانان استان به مواد مخدر، رونق اقتصادی و بازگشت سرمایه های مادی و انسانی به این استان همیشه محروم اما سربلند برداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد