سرویس: وبگردی
کد خبر: 71400
|
13:11 - 1396/07/05
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مطرح کرد؛

رشد 12.8 درصدی ورود گردشگران خارجی به اردبیل

رشد 12.8 درصدی ورود گردشگران خارجی به اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از رشد 12.8 درصدی ورود مسافران خارجی به استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،مراسم تجلیل از فعالان برتر و اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر استان اردبیل به مناسبت روز جهانی گردشگری در هتل لاله سرعین برگزار شد.
در این مراسم کریم حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به مشارکت مطلوب بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری استان اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های گردشگری انجام شده است، که این رقم چند برابر میزان اعتبارات عمرانی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اذعان به اینکه بخش خصوصی توانسته در اشتغال‌زایی نقش کلیدی ایفا کند گفت: سال گذشته با سرمایه گذاری‌های انجام شده برای 781 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

حاجی زاده رویکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای ایجاد فرصت شغلی، را حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی عنوان کرد وافزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی نیز همکاری مطلوبی در این خصوص داشته باشند.

حاجی زاده اشتغال بخش صنایع دستی را  24 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 13 هزار نفر دارای کارت اشتغال هستند و  که سه هزار و 500 نفر از آن ها تحت پوشش بیمه هستند.

وی تصریح کرد:  پوشش بیمه ای 1500نفر دیگر نیز در دست بررسی است.


حاجی زاده همچنین به مهارت‌آموزی در بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: بهبود خدمات می‌تواند به توسعه گردشگری منجر شود؛ کما اینکه به صورت متوسط رشد 10 الی 12 درصدی سفر گردشگران در استان را شاهد هستیم.

حاجی‌زاده به رشد 12.8 درصدی ورود مسافران خارجی به استان نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این رشد سیر صعودی داشته باشد.

وی همچنین از رشد 100 درصدی آژانس‌های مسافرتی خبر داد و افزود: فعالیت آژانس‌ها که پیش از این صرفاً زیارتی بوده در حوزه گردشگری افزایش یافته است.

در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز گفت: استان اردبیل در مقایسه با استان های دیگر قابلیت های مطرح گردشگری دارد.

جعفر فهیمی افزود: با این وجود ایجاد ارزش افزوده در گردشگری اردبیل نیازمند توسعه پایدار است و برای این خصوص باید بتوان در خود مردم نیز پتانسیل گردشگری ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت آسفالت، پسماند و فاضلاب نیازهای مبرم جذب گردشگر در شهرها است، ادامه داد: انتظار می‌رود از ظرفیت مشاوران برای مطالعه جامع توسعه گردشگری پایدار استان استفاده شود.

فهیمی کانون‌های توسعه گردشگری استان اردبیل را شهرهای سرعین، مشگین شهر و گرمی عنوان کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود برای توسعه گردشگری تمامی نهادها مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد