سرویس: نمین
کد خبر: 71416
|
20:45 - 1396/07/05
نسخه چاپی

یادداشت/

پسا استقلال؛ آسیب‌ها و راهکارها

پسا استقلال؛ آسیب‌ها و راهکارها
هدف رژیم صهیونیستی از تحریک بارزانی برای جدایی‌طلبی از عراق، در وهله اول تضعیف عراق به عنوان عضوی از جریان مقاومت و در مرحله بعد تحریک ساکنان مناطق کردنشین کشورهای ترکیه، سوریه و ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از شکوه فرهنگ، با دفع خطر داعش و کمرنگ شدن جنگ با این گروه تروریستی که موجب اتحادتاکتیکی کلیه طوایف عراق شده بود، مسعود بارزانی که ریاست اقلیم کردستان عراق را بر عهده دارد آهنگ جدایی‌طلبی و تشکیل کشوری مستقل کرد.
 

وی که شدیدا تحت تاثیر رژیم صهیونیستی قرار دارد علیرغم مخالفت کشورها و مجامع جهانی و صرفا با چراغ سبز رژیم منحوس صهیونیستی، مبادرت به برگزاری همه‌پرسی استقلال نمود.
 

از آنجا که دولت عراق و نیز سازمان‌های بین المللی این همه‌پرسی را به رسمیت نشناخته‌اند، طبعا نظارتی نیز بر آن معمول نداشته، نتایج این رفراندوم چندان قابل اعتماد نیست؛ مع‌الوصف نتایج حکایت از پیشی گرفتن موافقان جدایی‌طلبی دارد.
 

هدف رژیم صهیونیستی از تحریک بارزانی برای جدایی‌طلبی از عراق، در وهله اول تضعیف عراق به عنوان عضوی از جریان مقاومت و در مرحله بعد تحریک ساکنان مناطق کردنشین کشورهای ترکیه، سوریه و ایران است.
 

البته این نکته را از نظر نباید دور داشت که تحریک اکراد برای استقلال از کشورهای متبوع و تشکیل کشور کردستان، استراتژی کوتاه‌مدت استکبارجهانی است و این توطئه محدود به قومیت کرد نبوده، در میان‌مدت و بلندمدت برای تجزیه قومی و مذهبی "دنیای اسلام" تمهیدات بسیاری اندیشیده شده است.
 

هدف نهایی رژیم‌صهیونیستی از چندپاره کردن کشورهای منطقه، مشغول کردن جهان اسلام به دعواهای داخلی است تا از سویی تمرکز این کشورها به مبارزه با این غده سرطانی معطوف نگردد و از طرف دیگر هیچ یک از این مینی‌کشورها را یارای عرض اندام در مقابل این رژیم‌کودک‌کش نباشد.
 

در میان همسایگان ثلاثه کشور عراق، ترکیه و سوریه در برابر استقلال اقلیم کردستان بسیار آسیب‌پذیرند چرا که کردستان سوریه به صورت خودمختار اداره می‌شود و در ترکیه نیز از دیرباز کردها با دولت سرناسازگاری داشته و همواره تحت سرکوب و تبعیض واقع شده‌اند.
 

ایران اما وضعیتی متفاوت دارد و از آنجا که کردها، ایرانی‌ترین قوم به شمار می‌روند پیوندی عمیق و وثیق با این کشور دارند.
 

با این حال بی‌مهری دولتمردان نسبت به مناطق کردنشین از یک سو و دسیسه‌های رژیم‌صهیونیستی از سوی دیگر، ضرورت حفظ هوشیاری مضاعف دولت را ایجاب می‌کند.
 

در این میانه اگر دولتمردان ایرانی به زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره مناطق کردنشین اهتمام ورزند و شرایط اقتصادی مردمان این خطه را به نحوی سامان دهند که این مردم شریف مجبور به انجام اموری چون کولبری نشوند، بلاتردید کید دشمان هیچ اثری بر این مردم غیور نخواهد داشت.
 

آری؛ راه واکسینه شدن کشور در برابر توطئه‌های رژیم‌صهیونیستی و طرح خاورمیانه جدید، برقراری عدالت سراسری و احتراز از تبعیض است.

محمدسعید ابراهیمی- کارشناس حقوق

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد