سرویس: نمین
کد خبر: 71472
|
21:36 - 1396/07/07
نسخه چاپی

مراسم عزاداری شب تاسوعا در روستای میرزانق نمین+ تصاویر

مراسم عزاداری شب تاسوعا در روستای میرزانق نمین+ تصاویر
مراسم عزاداری و سوگواری شب تاسوعا در شهرها، بخش ها و روستاهای شهرستان نمین در فضایی حزن انگیز و دلدادگی به راه و رسم سرور و سالار شهیدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ،مراسم عزاداری ، سینه زنی و مرثیه سرایی در مساجد ، تکایا ، حسینیه ها ، اماکن زیارتی و مذهبی شهرستان نمین با حضور دستجات و هیات های عزاداری درشب تاسوعا ادامه یافت.

 

در شهرستان نمین مراسم عزاداری علاوه بر مساجد و تکایا، در روستای میرزانق از توابع شهرستان نمین  با حضور انبوهی از قشرهای مردم، امام جمعه شهرستان نمین، سرهنگ حسن زاده فرمانده سپاه ناحیه نمین، فرمانده سپاه عنبران، فرماندار، بخشدار عنبران و سایر مسئولین برگزار شد.

 

به رسم سنت دیرینه، مجالس روضه خوانی ، تغزیه خوانی در شب تاسوعای امام حسین(ع) و اصحاب گرانقدر آن حضرت در مسجد روستای میرزانق برپا شد و شرکت کنندگان در این مجالس بر مصایب آن حضرت اشک ریختند.

 

سخنرانی امام جمعه شهرستان نمین با محوریت عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) از دیگر برنامه های این شب بود.

 

با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، دستجات و هیات های عزاداری در سراسر شهرستان نمین خود را برای برپایی سوگواری ، سینه زنی و زنجیر زنی در خیابانها آماده می کنند.

 

جای جای شهرستان نمین به احترام سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) سیاهپوش شده و بیرق های عزاداری در برخی از منازل برافراشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد