سرویس: نمین
کد خبر: 71499
|
01:53 - 1396/07/09
نسخه چاپی

یادداشت/

قمه‌زنی زخم دشمن بر فرق شیعه

قمه‌زنی زخم دشمن بر فرق شیعه
هیچ عقل سالمی وارد کردن صدمه و آسیب را بر جسم جایز نمیداند در عجبم عده ای قمه زن که خود را دانسته و یا ندانسته وارد انحرافات و بدعت ها می کنند چگونه ادعای حسینی بودن می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از شکوه فرهنگ، یکی از دلایلی که باعث شد امام حسین (ع) علیه یزیدیان قیام کند و حتی در این راه عزیزترین یاران خود را از دست بدهد و در مقابل هزاران نفر بایستد ؛ ( به وجود آمدن انحرافات و بدعت های فاحش و غیرفاحش ) در دین بود که حاضر نشد حتی برای حفظ جان خود با یزیدیان بیعت کند و پای آزادگی و عزت خود ایستاد و مرگ با عزت را بهتر از حیات ذلیلانه دانست .
 
امام حسین (ع) با این هدفش پیام بزرگی برای تاریخ داشت ؛ پیامی که بیانگر ظلم ستیزی ، تن ندادن به ذلت ، عدم قبول انحرافات به وجود آمده توسط افراد به اصطلاح دیندار ، جهل زدایی و ایستادگی در مقابل جهالت و ظلم دیگران و اصلاح امور .
 
هیچ عقل سالمی وارد کردن صدمه و آسیب را بر جسم جایز نمیداند در عجبم عده ای قمه زن که خود را دانسته و یا ندانسته وارد انحرافات و بدعت ها می کنند چگونه ادعای حسینی بودن می کنند!؟!
 
حسینی که در راه امثال این انحرافات به وجود آمده از سوی افراد به ظاهر دیندار جان خود را از دست داد تا پیام بزرگی را برای بشریت منتقل کند.
 
سخت است در این راه ؛ جانت را بدهی ، کودک ۶ماهه ات را در آغوشت تیر بزنند و فرزند جوانت را تکه تکه کنند و برادرت را ناجوانمردانه به خاک و خون بکشند و بعدها عده ای به نام حسین ع به این انحرفات دامن بزنند و اقدام به آسیب رساندن به بدن خود از طریق قمه زنی و خود را عاشق امام حسین ع نشان دهند ! سخت است برای امامی که سرش را در راه جلوگیری از این انحرافات داد و بعد عده ای به نام او قمه زنی کنند .
 
تا به حال به این اندیشیده ایم که ریشه این عمل از کجا نشات گرفته است؟
 
چرا در انگلستان بریدن سر یک مرغ در ملاعام جرم است؟!! اما قمه زنی در روز عاشورا آن هم در ملاعام جرم نیست؟؟!!! چرا شبکه های ماهواره ای در چنین ایامی به جای پوشش دادن عزاداری های عظیم و بزرگ ؛ مراسمات قمه زنی را پوشش میدهند ؟؟!!! چرا وقتی در گوگل سرچ نام امام حسین و یا محرم را به زبان انگلیسی یا فارسی سرچ می کنیم بیشتر از اینکه تصاویری از صحنه واقعه کربلا را ببینیم ؛ تصاویر و کلیپ های سراسر خون آلود و زشت قمه زنی را می بینیم؟!
 
به راستی دشمن از این انحراف چقدر برای دور شدن و عدم نزدیکی اشخاص غیرمسلمان به امام حسین ع و راه و اندیشه و آرمان او استفاده کرده است، آیا جز این است که قمه زنی توطئه و حربه دشمنان اسلام بر فرق شیعه است، کسانی که به هر شیوه ای ممکن می خواهند فرهنگ بلند امام حسین (ع) دچار انحراف شده و اهداف سیدالشهدا از قیام عاشورا به نتیجه نرسد.
 
زمانی که در صحرای پر از بلای کربلا هزاران نفر در مقابل امام حسین ع صف کشیده بودند تا او و یارانش را به خاک و خون بکشند جزو همان ۱۲ هزار نامه نویسی بودند که امام حسین را به کوفه دعوت کرده بودند و یزیدیان با استفاده از ایجاد انحراف در میان آنان توانست مقابل امام حسین ع بایستد .
 
وقتی نگاهی به واقعه کربلا می کنیم می بینیم جهالت و انحراف با یک شکل دیگر و مدرن تری در روزگار ما تکرار می شود .
 
اگر دوستدار اهل بیت ع و یاران امام حسین ع هستیم قمه نزنیم به جای قمه زنی : معرفت اخلاقی خود را بالا ببریم ، تن به ذلت و خواری ندهیم ، آزاده باشیم ، به نامحرم نگاه نکنیم ، فداکارباشیم ، عزت مندانه برای خانواده و جامعه خود بکوشیم و تلاش کنیم ، اهدای خون کنیم و هزاران کار نیک دیگری که امام حسین ع سفارش کرده است را انجام دهیم و آن وقت بگوییم عاشق حسینیم تا افراد دیگری هم با دیدن این همه فضیلت و کرامت جذب راه و تفکر و اندیشه و شخصیت امام حسین ع و یاران وفادارش شوند ‌‌‌‌‌‌‌‌.
 
بیایید قمه نزنیم ‌‌‌.
 
التماس دعا
 
به قلم حمید حمیدی کیا- فعال سیاسی و فرهنگی و دانشجوی حقوق

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد