سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71513
|
15:52 - 1396/07/09
نسخه چاپی

عاشورای حسینی در سرعین+عکس وفیلم

 عاشورای حسینی در سرعین+عکس وفیلم
همزمان با عاشورای حسینی، گروههای کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف شهرستان سرعین با برپایی آیین‌های شبیه‌خوانی و دسته های عزاداری به سوگواری مولای خود می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،همزمان با عاشورای  حسینی، گروههای کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف  شهرستان  با برپایی آیین‌های شبیه‌خوانی، فجایع خونبار دشت کربلا را برای عزاداران ترسیم می‌کنند.

آیین‌های سنتی شبیه خوانی روز عاشورا در شهرستان سرعین در میادین و یا مقابل مساجد در سه نوبت سپیده دم، ظهر و شامگاه عاشورا با شکوهی خاص اجرا می‌شود.

مردم با شرکت در این آئین ها  عاشورای  حسینی را زنده نگه میدارند وگروههای عزادار در گذر از خیابانها از سوی بانیان تکیه های بزرگ و خانواده های شهدا با چای و شربت نذری پذیرایی میشوند؛ پوشیدن رخت سیاه (به ویژه در کودکان) نذری است که همچنان در میان مردم رواج دارد.

طبخ غذا نذری یکی از مرسومات این ماه بخصوص در تاسوعا و عاشورای حسینی است که در جای جای شهرستان می توان شاهد این امر بود قربانی کردن گوسفند  جلوی دسته های عزاداری و آیین شبیه خوانی ازجمله عرف های است که در سرعین با شکوه خاصی برگزار  می شود.

رفتن به اماکن مذهبی همچون امامزداه عبدالله آتشگاه که بعد بازسازی بنای آن ، سیلی از عاشقات اهل بیت را از سراسر ایران و حتی کشور های خارجی  را پذیرای خود کرده از جمله صحنه های زیبای ماه محرم است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد