سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71581
|
08:16 - 1396/07/12
نسخه چاپی

بارش اولین برف پاییزی در سرعین+عکس

 بارش اولین برف پاییزی در سرعین+عکس
با بارش نخستین برف پاییزی ارتفاعات کوه سبلان و روستاهای سرعین سفیدپوش شده و دمای هوای تغییر محسوسی یافت و این افت محسوس دما با به تن کردن لباس‌های زمستانی مردم مجال خودنمایی به پاییز را نداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر، در حالی که تنها 12 روز از فصل پاییز می‌گذرد اما بارش زودهنگام برف پاییزی ارتفاعات کوه سبلان و اکثر روستاهای کوهستانی  را سفیدپوش کرده و دمای هوا را تا حد قابل ملاحظه‌ای در اغلب مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی کاهش داده است.

با آغاز فصل پاییز که طبیعت آن بارش باران و وزش باد بوده، بارش‌های متناوبی در مناطق مختلف شهرستان  آغاز شده و پاییز شروع به خودنمایی کرده بود که افت محسوس دما مجال خودنمایی به پاییز را نداده و چهره اردبیل را با پوشش‌های گرم مردم و اهالی منطقه زمستانی کرده است.

در خود شهر سرعین بارش باران همراه با برف از دیشب شروع شده و تا هم اکنون ادامه دارد.

هر چند سرمای زودرس و کاهش دمای هوا در این فصل از سال برای استان اردبیل غیرقابل انتظار نبود اما مردم سرزمین چشمه های بهشتی  که در گذر از فصل گرم تابستان به فصل برگریزان و باران بودند با افت محسوس دما که در چند روز اخیر شدیدتر بوده غافلگیر شده و ناچار به استفاده از لباس‌های گرم زمستانی شدند.

با کاهش یکباره دمای هوا پای وسایل گرمایشی نیز به خانه‌های باز شده و از ابتدای پاییز مردم به دلیل سرما مجبور به استفاده از بخاری‌ها و وسایل گرمایشی منازل شده‌اند.

با ورود سامانه سرد بارشی، در حال حاضر در تمامی شهرهای استان شاهد بارش باران هستیم.

به گزارش هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش با ۱۹.۶ میلی‌متر در بیله سوار و ۱۰.۱ میلی‌متر در پارس‌آباد گزارش شده است،و در ارتفاعات کوهستانی سبلان نیز شاهد بارش برف هستیم.

 پیش‌بینی شده در روزهای آینده و تا پایان هفته جاری دمای هوا از پنج تا هشت درجه دیگر نیز کاهش یابد.

بنا بر این گزارش کمترین دمای فعلی در سطح استان را سه درجه بالای صفر در شهر سرعین و پنج  درجه در شهرهای اردبیل، نیر و نمین  مشاهده می شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد