سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 71597
|
12:42 - 1396/07/12
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۲۰ درصد کودکان اردبیلی دچار چاقی هستند

 ۲۰ درصد کودکان اردبیلی دچار چاقی هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه موضوع چاقی در بین کودکان هم اکنون به عنوان یک چالش کشوری مطرح است گفت: در استان اردبیل نیز 20/2 درصد کودکان دچار چاقی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماقدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت موادغذایی با بیان اینکه چاقی، کم تحرکی، داشتن کلسترول بالا، استفاده بیش از حد از نمک و نوشابه و غذاهای فست فود از عوامل ایجاد خطر بیماریهای غیر واگیر در ایران است گفت: استان اردبیل نیز در این زمینه مستثنی نبوده و شاهد چاقی و کم تحرکی بالا در بین شهروندان هستیم که این مسئله زنگ خطری به خانواده ها وافراد جامعه است.

دبیر کارگروه سلامت استان اظهار کرد: موضوع چاقی در بین کودکان هم اکنون به عنوان یک چالش کشوری مطرح است و برای جلوگیری از ابتلا بیشتر کودکان به چاقی، برنامه جامع پیشگیری و کنترل چاقی کودکان تدوین شده است و به عنوان یکی از برنامه های مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی در کشور و به تبع آن در اردبیل نیز اجرایی می شود.

اخوان اکبری تصریح کرد: ضمن اینکه طرح جامع سلامت استان نیز به عنوان چشم انداز چهار ساله تدوین شده که با همکاری سازمانهای ذیربط و مردم نهاد این برنامه تا سال1400 اجرایی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: چاقی هم اکنون در بین تمامی سنین شایع شده بطوریکه ۷۲ درصد گروه سنی میانسال، ۴۲ درصد گروه سنی جوانان و ۲۰ درصد گروه سنی نوجوانان و کودکان در کشور از چاقی رنج می‌برند.

وی اظهار کرد: 20/2 درصد کودکان استان اردبیل دچار چاقی هستند.

اخوان اکبری بر همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش،شهرداری،اداره ورزش و جوانان و سار نهادهای مرتبط در تدوین و اجرای طرح سلامت استان و برنامه پیشگیری از چاقی کودکان و نیز همکاری نهادهای مردمی و NGOها با دانشگاه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد