سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71614
|
07:01 - 1396/07/13
نسخه چاپی

کارشناس امور باغی و زراعی مطرح کرد:

هشدار سرمازدگی محصولات پاییزه در کوثر/ خسارت سنگین باران به گوجه فرنگی و انگور سیاه گیوی

هشدار سرمازدگی محصولات پاییزه در کوثر/ خسارت سنگین باران به گوجه فرنگی و انگور سیاه گیوی
کارشناس امور باغی و زراعی گفت: با کاهش محسوس دما و بارش برف و باران در کوثر، سرمازدگی محصولات باغی و زراعی کشاورزان کوثری در مرز هشدار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با کاهش محسوس دما در شهرستان کوثر و به دنبال آن بارش برف در ارتفاعات و باران در سطح شهر، سرمازدگی پاییزه، محصولات باغی و زراعی کشاورزان کوثری را تهدید می کند.

هم اکنون 5 روز است که دمای هوای استان اردبیل و بتبع شهرستان کوثر با افت محسوس دما مواجه بوده و محصولات پاییزه کشاورزان کوثری همچون گوجه فرنگی، توت فرنگی، خیار، خربزه، انگور و سیب در معرض سرمازدگی قرار گرفته است.

محسنی، کارشناس جهاد کشاورزی در امور باغی و زراعی در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر، ضمن هشدار به به کشاورزان و باغداران منطقه اظهار کرد: کشاورزان و باغداران منطقه در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون دمای شهرستان کاهش یافته ولی به علت بارش باران دمای هوای منطقه فعلاً 7 درجه بالای صفر است ولی امکان تغییر جوی هوا و سرد شدن محسوس هوای شهرستان و به دنبال آن خسارت سرمازدگی وجود دارد و نیاز است که کشاورزان و باغداران محصولات خود را در حد امکان برداشت کنند.

این کارشناس امور باغی افزود: محصولاتی چون گوجه فرنگی و انگور که بخشی از این محصولان هنوز در مزارغ و تاکستانهای کوثر موجود است، به هنگام بارش باران تهدید آمیز بوده و از بین می روند ولی میوه سیب تا هنگامی که برف و سرمای شدید در منطقه حکم فرما نباشد امکان برداشت و استفاده آن نیز وجود دارد؛ باغداران زرج آباد و آقامیرلو می بایست در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

محسنی با تاکید بر اینکه گلخانه‌ها باید در برابر سرما مراقبت جدی شوند، اظهار داشت: گلخانه‌داران شهرستان کوثر باید براساس شرایط آب و هوایی وضعیت گلخانه‌های خود را مدیریت کنند تا خسارتی به آنها وارد نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود باغداران و گلخانه‌داران شهرستان کوثر نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و باغی خود اهمیت قائل شده و این موضوع را در اولویت قرار دهند تا در صورت ورود خسارت از حمایت‌های مالی دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد