سرویس: بیله سوار
کد خبر: 71632
|
15:22 - 1396/07/13
نسخه چاپی

اظهارات تامل برانگیز فرماندار بیله سوار در خصوص آبگرفتگی معابر

اظهارات تامل برانگیز فرماندار بیله سوار در خصوص آبگرفتگی معابر
فرماندار بیله سوار گفت: بیشترین مشکل آبگرفتگی معابر انتهای خیابان طالقانی و مسیر انتهای بالهارود مربوط به هدایت آب‌های باران توسط شهروندان به فاضلاب شهری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان، بارندگی چند روز اخیر در شهرستان بیله سوار که از دوشنبه 10مهر اغاز شده بود موجب آبگرفتگی معابر و خیابانها شد و بر اثر ان به چند خانه نیز آسیب هایی وارد کرد.

هر چند این بارش ها همه ساله مشکلاتی در هدایت آب های سطحی در خیاباهای بیله سوار و مخصوصا انتهای خیابان طالقانی به وجود می آورد اما مشکل به حدی نیست که موجب دغدغه شهروندان شود و می توان با کمی اعمال مدیریت مسیر انتهای این خیابان را بازگشایی و به سمت رودخانه بالها رود مشایعت داد.

علیرغم تجربه سال گذشته که بارندگی در همین نقطه از شهر مشکلاتی را بوجود آورد، مسئولان نه تنها اقدام خاصی در حل مشکل نداشته اند بلکه با اظهاراتی مردم را باعث این مشکل می دانند.

در این رابطه آرام حلیم فرماندار بیله سوار در اظهاراتی گفت: بیشترین مشکل آبگرفتگی معابر انتهای خیابان طالقانی و مسیر انتهای بالهارود مربوط به هدایت آب‌های باران توسط شهروندان به فاضلاب شهری است.

 وی گفت: متاسفانه بسیاری از شهروندان با هدایت آب باران به مسیر فاضلاب شهری باعث می‌شوند منهول‌های فاضلاب شهری به حداکثر ظرفیت خود برسد و از مسیر عادی خارج شده و باعث آبگرفتگی برخی از معابر  می‌شوند.

این اظهارات قابل تامل در حالی در سایتها منتشر شده است که مسیر خیابان طالقانی یک مسیر مستقیم با اندکی شیب است و همه اب های موجود در شهر از این مسیر خارج شده و به رودخانه بالارود منتقل می شود.

 در برخی ایام سال و مواقع بارندگی و با بالا امدن اب رودخانه، آب های سطحی شهر، راهی برای عبور از مسیر تعبیه شده فعلی ندارند و لذا آب جمع شده به خیابان برگشت داده شده و به داخل منازل وارد می شود.

گفتنی است در سه روز اخیر حدود 53 میلی متر بارندگی در شهرستان بیله‌سوار گزارش شده بود که بیشترین بارش در روز چهارشنبه صورت گرفت و باعث شد معابر خیابان طالقانی و مسیر حاشیه بالهارود دچار آبگرفتگی شود که با همکاری شهرداری بیله سوار،هلال احمر و آب و فاضلاب شهری و راهداری این آبگرفتگی رفع شد.

به گزارش صببح مغان طبق اعلام مسئولان شهرستانی اعتباراتی از محل حوادث برای مشکل فوق اختصاص یافته است و قرار است از محل حوادث اعتبارات اختصاص یافته برای ایجاد کانال سنگی و هدایت آبهای سطحی توسط شهرداری بیله‌سوار  صرف شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد