سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71670
|
11:07 - 1396/07/15
نسخه چاپی

چاووشی یا نگارنده، کدامیک استاندار می‌شود؟

نهمین استاندار اردبیل در برزخ مجلس و دولت!

نهمین استاندار اردبیل در برزخ مجلس و دولت!
با وجود گزینه های مختلف برای تصدی پست استانداری اردبیل اما گزینه های نهایی نمایندگان و دولتمردان در برزخ مجلس و دولت در انتظار هستند تا بر میز مدیریت استانداری اردبیل تکیه زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، شهریور ماه امسال بود که زمزمه های رفتن مجید خدابخش، استاندار قبلی استان اردبیل در محافل پیچید و در نهایت این مسئول با شعارهایی همچون تحول استان با اجرای مگاپروژه ها، اردبیل را به مقصد تبریز ترک کرد.

وی در اوایل مهر ماه در جلسه هیئت دولت به عنوان استاندار آذربایجان شرقی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت تا او هم نتواند مشکلات اساسی استان را حل و فصل کند.

 4 مهر ماه نیز وزیر کشور طی حکمی اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل را با حفظ سمت به سرپرستی استانداری اردبیل منصوب کرد و از آن روز به بعد استاندار جدید معرفی نشده است.

در این مدت هر چند گزینه های مختلفی در منابع و محافل اعلام شده اما چند گزینه نهایی در برزخ مجلس و دولت در انتظار هستند تا به میز مدیریت استانداری اردبیل تکیه زنند.

شکور پورحسین نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سه نفر در اولویت وزارت کشور است که سید جواد نگارنده گزینه جدی مجمع نمایندگان استان اردبیل هست، اما اینکه وزارت کشور چقدر بر نظارت مجمع تمکین خواهد کرد باید در انتظار نشست.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص آخرین تحولات انتخاب استاندار آتی اردبیل گفت: سیاست وزارت کشور بر تعیین یک گزینه غیربومی است.چون معتقدند که تجربه چهار ساله نشان داد که فرد بومی در یک شبکه ناکارآمد گرفتار می شود.

وی افزود: ما هم بدنبال یک استاندار همه جانبه نگر، توسعه گرا، دارای قدرت هماهنگ بیشتر هم با دولت هم مجلس و شخصی که دارای تجربه کافی و معتقد به برنامه های دولت و سیاست ها باشد و با توجه به تجاربش، اشرافیت کامل به استان داشته باشد.

پورحسین گفت: من شخصا معتقدم به استانداری نیاز داریم که یک شبکه قوی و کارآمد برای توسعه متوازن و عدالت محور در استان ایجاد کند. اعتقادم بر این است جذب سرمایه گذاری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در استان باید اتفاق بیفتد و از ظرفیت نمایندگان استان بتواند استفاده کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: هر چند اولویت اول وزارت کشور اقای چاووشی است اما من آن ویژگی ها رو در وی ندیدم.نگاه بنده ابتدا بعد توسعه ای و اقتصادی است بعد سیاسی.

وی گفت: مجمع نمایندگان در خصوص آقای نگارنده به اتفاق نظر رسیده اما در صورت اصرار وزارت کشور بر انتخاب چاوشی، مجمع نیز به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد.

 

به گزارش صبح مغان، در حال حاضر گزینه های شناخته شده که در اولویت وزارت کشور است سید جواد نگارنده و سید شهاب الدین چاووشی است که نگارنده استاندار پیشین اردبیل در دولت اصلاحات بود و طبق گفته نماینده بیله سوار و پارس اباد گزینه نهایی مجمع نمایندگان استان اردبیل به شمار می رود.

و سید شهاب‌الدین چاووشی نیز که به عنوان گزینه دولت برای تصدی استانداری اردبیل است که چندی پیش به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی استانداری زنجان مطرح بود.

چاووشی متولد شهر میانه بوده و هم اکنون معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران است و فرمانداری کرج و چند شهرستان دیگر را نیز بر عهده داشته است.

 

با توجه به مشکلات موجود در استان اردبیل از جمله بحث پرداخت بدهی کشاورزان و بلاتکلیفی شهرداران و دیگر مسائل مهم استان انتظار می رود دولت و مجلس هم صدا با یکدیگر در معرفی نهمین استاندار اردبیل کمی سرعت به خرج داده و استان را از بلاتکلیفی مدیریتی خلاص کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد