سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71683
|
17:33 - 1396/07/15
نسخه چاپی

حال و روز ناخوش مدرسه روستای حاج قلي اصلاندوز

مدرسه اي که نه آب دارد، نه گاز و نه برق! / تحصیل در کانکسي كه درب و پنجره ندارد + عكس

مدرسه اي که نه آب دارد، نه گاز و نه برق! / تحصیل در کانکسي كه درب و پنجره ندارد + عكس
دانش آموزان مدرسه ای در روستای قشلاق حاج قلي بخش اصلاندوز در سال تحصیلی جدید در کانکس فرسوده ای ادامه تحصیل مي دهند که حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، پانزده روز از آغاز فصل جدید تحصیلی سپري مي شود؛ دانش آموزانی که با پشت سرگذاشتن تعطیلات تابستانی از ابتدای مهرماه با آغاز بهار تعلیم و تربیت به مدارس خود وارد شده و با شور و نشاط دوباره سال تحصیلی جدید را آغاز كرده اند.

در این میان دانش آموزان روستاي قشلاق حاج قلي بخش اصلاندوز برعكس ديگر دانش آموزان كه در مدرسه اي با امكانات مناسب مشغول تعليم و تربيت هستند، در يك مکان غیر استاندارد و در کانکسی که فاقد درب و پنجره و آب و برق است تحصيلشان را سپری مي كنند؛ دانش آموزاني كه بايستي اين شرايط را هر روز تحمل كرده و مشغول ادامه تحصیل در اين كانكس غيراستاندارد شوند.

روستای قشلاق حاج قلي در بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد نزديك 50 خانوار داراي 35 دانش آموز است که در شرایط نامناسب و در کانکسی فرسوده که هیچ شباهتی به یک مکان آموزشی ندارد مشغول به تحصیل هستند، مکاني که حال و روز ناخوشی ندارد.

اهالی روستای حاج قلي که فرزندان آنها در این کانکس مشغول به تحصیل هستند با وجود شرایط نامناسب این مکان از مسئولان درخواست دارند تا این فضایی را که به عنوان مدرسه و یا کلاس درس در اختیار دانش آموزان روستا قرار داده اند با کانکس مناسب و یا محلی که شرایط تحصیل دانش آموزان را در روستا فراهم سازد، آماده کنند.

به گفته اهالي، وضعیت نامناسب این مدرسه را به مسئولان آموزش و پرورش گزارش داده اند، اما بی توجهی برای حل آن و در اختیار قرار دادن فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان روستا سبب می شود تا دیگر خانواده های دانش آموزان رغبتي براي ادامه تحصیل آنها نداشته باشند.

در حالي دانش آموزان باید سال تحصیلی خود را در محیطی آرام و شاد و با نشاط آغاز کنند كه به نظر می رسد دانش آموزان روستای حاج قلي برخلاف این امر كه در مقطع پيش دبستاني و ابتدايي مشغول تحصيل مي باشند بايستي لحظاتی دلگیر و بدی را ادامه دهند.

 

///

///

///

////

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد