سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71685
|
18:22 - 1396/07/15
نسخه چاپی

بخشدار اصلاندوز:

10 میلیارد تومان برای آبرسانی به 43 روستا و قشلاق اصلاندوز هزینه شده است

10 میلیارد تومان برای آبرسانی به 43 روستا و قشلاق اصلاندوز هزینه شده است
بخشدار اصلاندوز گفت:تاکنون 10 میلیارد تومان برای لوله کشی آب شرب روستاها و قشلاقات هزینه شده و ۲ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه به بهره برداری کامل برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،بمناسبت روز ملی روستا و عشایر ظهر امروز شنبه بخشدار اصلاندوز به همراه نماینده امام جمعه و رییس آموزش و پرورش اصلاندوز و کارشناس عشایری آموزش و پرورش با حضور در مسجد قشلاق احمدلو از نزدیک با اهالی ساکن در این قشلاق دیدار و گفتگو کردند.

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز در این دیدار ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با اشاره به جمعیت 200 خانواری قشلاق احمدلو در سرشماری نفوس و مسکن امسال گفت:این روستا دارای سه مشکل اساسی آب شرب،گاز و راه روستایی است که از بابت لوله کشی گاز به این روستا مشکلی از لحاظ اعتباری وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری برای بهره برداری لوله کشی از تصفیه خانه عمران آباد به روستاها و قشلاقات بخش افزود:با توجه به اینکه تاکنون 10 میلیارد تومان برای 25 کیلومتر لوله کشی آب شرب هزینه شده لذا اگر از اعتبارات ملی حدود ۲ میلیارد تومان اختصاص یابد،این پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

بخشدار اصلاندوز افزود:طی رایزنی که انجام می دهیم در صورت تحقق این امر مهم،اهالی قشلاق احمدلو مانند سایر روستاها و قشلاقات از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

مینایی از پیگیری ارتقا قشلاق احمدلو به روستا خبر داد و گفت:اتصال راه روستای احمدلو به جاده اصلی اردبیل در اولویت بوده که برای اجرای آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه عشایر در تولید و اشتغال در روستاها در توسعه اقتصاد کشور نقش مهم و بسزایی دارند، هدف از دیدار با اهالی قشلاق احمدلو را درد و دل و دیدار از نزدیک با مردم روستا و آشنایی با مشکلات آنان عنوان کرد.

مینایی همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها گفت:تاکنون ۱۸ کیلومتر جدول گذاری در روستاها از طریق طرح هادی اجرا شده است که اجرای این طرح در قشلاق احمدلو نیز برنامه ریزی شده است.

بخشدار اصلاندوز در پایان با تقدیر و تشکر از اهالی خواستار مشارکت ساکنان احمدلو در راستای رفع مشکلات و مسایل روستا شد.

قدرت مهرآوران رییس آموزش و پرورش اصلاندوز نیز از رنگ آمیزی مدرسه سعادت احمدلو با عنایت فرماندار شهرستان پارس آباد و بخشدار اصلاندوز خبر داد و گفت:یک باب سرویس بهداشتی برای این مدرسه با عنایت فرمانده سپاه ناحیه عشایری احداث خواهد شد.

وی با اشاره به احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه بنیاد برکت در قشلاق بایندور از اولیای دانش آموزان خواست نسبت به ثبت نام فرزندان دختر خود در این مدرسه اقدام کنند.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان عشایری در نظر گرفته شده است گفت:مجموعه آموزش و پرورش اصلاندوز در خدمت به فرزندان آمادگی دارد و برای حل مشکلات دانش آموزان تلاش می کنند.

اهالی نیز با اشاره به مشکلات عدم آنتن دهی تلفن همراه و تلفن ثابت و همچنین نبود خانه بهداشت در قشلاق از بخشدار اصلاندوز و دهیار روستا به جهت احداث پل و شن ریزی قشلاق احمدلو تشکر کردند.

در پایان این دیدار شوراهای اسلامی دوره گذشته و دو نفر از دانش آموزان قبولی دانشگاههای سراسری از رشته علوم آزمایشگاهی و تربیت معلم و همچنین دهیار روستا تجلیل شدند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد