کد خبر: 71686
|
11:40 - 1396/07/15
نسخه چاپی

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال:

۷۱۰ میلیون تومان وام اشتغال‌ به مددجویان خلخالی پرداخت شده است

 ۷۱۰ میلیون تومان وام اشتغال‌ به مددجویان خلخالی پرداخت شده است
مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت در نیمه نخست سال‌جاری پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما  صفر فتح‌اله زاده مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال با اشاره به اینکه ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت در نیمه نخست سال‌جاری پرداخت شده است، گفت: ۵۰ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شده‌اند تا با تکیه بر توانایی‌های خود بتوانند چرخه‌ زندگی‌شان را بچرخانند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵۴۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات بانک‌های عامل پرداخت شده است، بیان کرد: افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد موجب می‌شود تا بتوانیم برای مددجویان بیشتری شغل مناسب و پایدار ایجاد کنیم.

فتح‌اله زاده با بیان اینکه حداکثر اعتبارات بانکی در سال گذشته جذب شده و در اختیار مجریان طرح‌های خودکفایی قرار گرفته است، افزود: تلاش داریم در سال‌جاری نیز تمامی اعتبارات تخصیص یافته بانک‌های عامل را جذب کنیم تا گام‌های موثرتری برای خوداتکایی خانوار تحت حمایت برداشته شود.

مدیر کمیته امداد خلخال با اشاره به اینکه ۷۵ نفر از مددجویان نیز در کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی این نهاد شرکت کرده‌اند، گفت: پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای، مددجویان جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا پس از اخذ تسهیلات شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در کنار مهارت‌های لازم شغلی، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود، اعلام کرد: ایجاد بازار فروش و افزایش کیفی و کمی محصولات مددجویان همواره از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن تولیدات خود را عرضه کنند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۲۰ مورد بازدید از طرح‌های خودکفایی به عمل آمده است، بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ها است.

مدیر کمیته امداد خلخال با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای نقش بسزایی در پایدارسازی طرح‌های اشتغال دارد، گفت: با توجه به انجام بازدیدهای مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط ناظرن فنی به مجریان، آنها با همت بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خود تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق کاریابی ۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت با معرفی به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های صنعتی وارد بازار کار شده‌اند، افزود: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانوار خود را رفع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد