سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71690
|
13:00 - 1396/07/16
نسخه چاپی

فقر فرهنگی، هویت مجهول یا فرهنگ اصیل

فقر فرهنگی، هویت مجهول یا فرهنگ اصیل
البسه پاره پاره یا نخ نما این روزها به یک مدل تبدیل شده و اکثر جوانان که خود را امروزی و خوش تیپ می دانند از این کالاها استفاده می کنند، اما در اصل این فرهنگ فقرزدگی است که تبدیل به یک مدگرایی شده فلذا فقرزدگی این روزها عادت اکثر جوانان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، هر بار که بگوییم این ماهواره و فضای مجازی است که نوع پوشش را به جوانان ما تحمیل کرده و باعث شده است جوانان ما نیز از نوع پوشش های من درآوردی و فقرزا استفاده کنند، کم گفته ایم.

جوانان که این روزها خود را خوش تیپ و امروزی می خوانند هیچ عقبه ای از شلوارهای پاره پاره و نخ نماهای به اصطلاح مدگرا آگاهی نداشته و تنها با چشم و هم چشمی و نداشتن اطلاعات کافی از این فرهنگ غربی استقبال می کنند.

اما پرتقال فروش این ماجرا کیست؟، واردات بی رویه و همچنین قاچاق کالا از جمله مهمترین عواملی هستند که در ترویج این فرهنگ فقرزا موثر واقع شده و شاید جوانان در پَس این ندانم کاری ها و سهل انگاری ها طعمه شیطان شده اند.

قیمت های استثنایی و ماوراء انتظار این کالای بنجل، از سویی حساسیت بازار را بالا برده و بیشتر جلب توجه می کند؛ معضل این مد غرب گرا پیشتر برای جوانان پسر بوده است و با وجود اینکه هشدارهای لازم در این خصوص داده شد ولی این فرهنگ هر روز بیشتر از دیروز در بین جوانان ایرانی تبیین و ترویج می یابد.

اما نکته جالبی که این روزها بیشتر به چشم می خورد، استفاده قشر دختر نیز از این کالا ها است!، حال بحث در این است که در جامعه ما نیز این موضوع تا اندازه‌ای نفوذ داشته است که در مغازه ها البسه پاره و پاره برای دختر ها نیز یافت می شود، حال با چه مجوز و چه فرهنگی خدا می داند.

اما سوای این مباحث با تامل بیشتر در این معضل، پوشش این‌گونه لباس‌های بنجل، فقرزده و غرب گرا چه ارزشی برای انسان دارد که اینگونه جوانان به استقبال از این اهدایی غرب می روند؟

دین مقدس اسلام با اشاره‌های خود به‌تمامی موضوعات، در مورد پوشش‌های زن و مرد تأکیدهای بسزایی دارد اما بروز و ترویج اینگونه فرهنگ های فقرزا ما را بر این می دارد که باری دیگر بر نگاشته های بزرگان دین و قرآن کریم تامل کنیم؛ در این وانفسا، مسئولین نیز ضمن اینکه جلوی قاچاق کارا را بگیرند، باید با عرضه‌کنندگان این نوع پوشاک برخورد قاطع داشته باشند و به آنها اجازه جولان در کشوری متدین و اسلامی را ندهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد