سرویس: اردبیل
کد خبر: 71699
|
12:43 - 1396/07/16
نسخه چاپی

رتبه بیستم استان اردبیل در قبولی کنکور سراسری!

رتبه بیستم استان اردبیل در قبولی کنکور سراسری!
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دلایل متعددی در بحث کنکور و قبولی در آن وجود دارد که بسیاری از آنها ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش و مدارس استان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازادیب رسا، احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جایگاه بیستم استان اردبیل در آخرین گزارش سازمان سنجش در بین استان های کشور، گفت: عوامل متعددی برای عدم کسب جایگاه مطلوب استان در بحث کنکور را احصاء نموده ایم که در اکثریت این موارد تاثیر آموزشی و نطارتی آموزش و پرورش، کمترین جایگاه را دارد.

وی افزود: مهمترین عامل تاثیر گذار در قبولی دانشگاه ها بحث قطبیت است که استان اردبیل با دو استان کردستان و کرمانشاه در یک قطب قرار دارد و این در حالی است که دانش آموزان اردبیلی به ندرت حاضر به انتخاب دانشگاه های این دو استان می شوند و جالبتر اینکه بیشترین میزان پذیرش در قطب مذکور در دانشگاه های استان اردبیل انجام می گیرد.

ناصری با بیان اینکه عامل بعدی دخیل در این موضوع، قانون استان های کمتر توسعه یافته است، اظهار کرد: در سال 72 قانونی با این عنوان که استان های کمتر توسعه یافته می توانند 40 درصد ظرفیت دانشگاه های استان را از داوطلبان بومی خود تامین کنند تصویب شد که در آن زمان اردبیل جزو شهرستان های آذربایجان شرقی  بوده و مشمول این طرح نشده است ولی نکته قابل توجه این است که در حدود 24 سال هیچ مسئول ذی ربطی پیگیر بهره مندی استان اردبیل ار این طرح نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن بیان  عدم افزایش ظرفیت دانشگاه های استان در سال های اخیر، عنوان کرد: همه این عوامل منجر به افزایش تعداد داوطلبان پشت کنکوری استان شده است که در حدود 12 هزار داوطلب را شامل می شود و این خود مشکلی بس بزرگ است.

احمد ناصری در پایان با اشاره به رتبه های کسب شده توسط دانش آموزان استان در کنکور سال گذشته، گفت: با عنایت به تمامی مشکلات موجود بر سر راه کنکور، دانش آموزان استان اردبیل موفق به کسب 50 رتبه زیر 1000 و 6 رتبه زیر 100 شده اند که لازم است این دست آورد را به معلمان و دانش آموزان سخت کوش استان تبریک عرض نماییم و امیدواریم با همکاری تمامی مسئولین استانی مسیری همواری برای داوطلبان ورود به دانشگاه را فراهم نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد