سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 71717
|
09:24 - 1396/07/17
نسخه چاپی

تصاویر هلی شات از سبلان

 تصاویر هلی شات از سبلان
کوهستان سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر از سطح دریا بعنوان سومین قله بلند ایران، همواره میعادگاه کوهنوردان و گردشگران ایرانی و جهانی است بطوریکه از آن بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایران نیز نام می برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازابصارخبر،میلاد چشمه نور تصویربردار اردبیلی با استفاده از هلی شات عظمت و شکوه سبلان را از نگاهی متفاوت تر به قاب تصاویر کشیده است.

کوه سبلان در 35 کیلومتری غرب شهر اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین شهر واقع است از لحاظ تقسیمات اداری استان اردبیل، این کوه در مرز بین بخش مرکزی شهرستان اردبیل و بخش لاهرود شهرستان مشکین شهر واقع است.

کوه سبلان از مجموعه‌ای از ارتفاعات متعدد تشکیل شده که به موازات ارسباران ولی اندکی در شرق آن کشیده شده‌است. امتداد آن شرقی–غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه داغ آنرا به رشته کوه ارسباران متصل می‌کند. در جنوب آن کوه بزقوش، که از سمت جنوب غربی به کوهستان سهند مربوط است، کشیده شده‌است.

قسمت شرقی کوه سبلان به قله آتشفشان سبلان که در بلندای ۴۸۱۱ متری قرار دارد، منتهی می‌شود. تمام قله‌های سبلان در همهٔ ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی هستند.

دانلود فیلم

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد