سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71730
|
13:41 - 1396/07/17
نسخه چاپی

پروژه ای که 11 ساله شد!

حال و روز ناخوش مرکز آموزش تخصصی کشاورزی مغان+عکس

حال و روز ناخوش مرکز آموزش تخصصی کشاورزی مغان+عکس
مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان پس از گذشت 11 سال از شروع احداث آن بلاتکلیف رها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،امروزه آموزش رشته های کشاورزی در منطقه مغان با توجه به زمینهای مستعد و قابل کشت بیش از هرجای دیگر کشور به خوبی احساس می شود، آموزش کشاورزی یکی از آموزشهای مورد نیاز برای اهالی شهرستان پارس اباد و اصلاندوز بشمار می رود اما نبود امکانات و اماکن آموزشی مشکلاتی سر راه کار آموزان بوجود می آورد.

در این راستا پروژه نیمه کاره مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان در حالی دوران 11 سالگی خود را تجربه می کند که نیازمند جدی توجه مسئولان است.

 

یک کارشناس فنی و حرفه ای شهرستان در این باره به خبرنگار ارس تبار می گوید:این مرکز که در سطح استان و کشور بعنوان تخصصی ترین مرکز محسوب می شود در رشته های تخصصی کشاورزی از جمله نانو تکنولوژی،پرورش مرغ و شتر مرغ،گاوداری صنعتی، پرورش قارچ، آبزیان، محصولات گلخانه ای و گیاهان باغی زراعی و سایر رشته های خاص کلاسهای آموزشی برگزار خواهد کرد.

به گفته وی طرح عظیم ایجاد مرکز آموزشهای تخصصی کشاورزی که از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت است، از سال 85 در 30 هکتار زمین بصورت نیمه کاره رها شده و هنوز آماده نشده است از سویی نمایندگان مجلس و مسئولان مرتبط نیز نتوانستند اعتبار لازم را برای ادامه ساخت این پروژه عظیم و نادر و درجه یک در سطح کشور جذب کنند.

 

وی افزود:مرکز تخصصی کشاورزی پارس آباد مغان نه تنها برای منطقه و استان بلکه برای کل کشور یک پروژه بسیار بزرگ و ملی محسوب می شود.

یک کارشناس رشته کشاورزی نیز به خبرنگار ارس تبار گفت:ساختمان مرکز آموزشی فنی و حرفه ای تخصصی شهرستان پارس آباد در 25 کیلومتری پارس آباد واقع در نزدیکی سه راه سربند ساخته می شود که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای دهها نفر فراهم شده و سالانه پنج هزار نفر کارآموز از سراسر کشور در آن آموزش خواهند دید.

 

امیدواریم مسئولان بخصوص نماینده مردم شهرستانهای پارس اباد و بیله سوار در مجلس ضمن رایزنی با وزارتخانه های مربوطه و جذب اعتبار لازم نگاه ویژه ای به وضعیت تنها مرکز تخصصی کشاورزی مغان داشته باشند که با اختصاص اعتبارات ملی و استانی این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری رسیده و موجب تحول اساسی در امر آموزش های فنی و حرفه ای بویژه آموزش های بومی شود.

به گزارشارس تبار،این مرکز همچنان بلاتکلیف و منتظر چراغ سبز مسئولان ذی ربط برای تداوم تنها پروژه ملی دشت مغان در موضوع آموزشهای فنی و حرفه ای بوده که نیازمند توجه جدی مسئولان رده بالای کشوری است.

گزارش :سجاد میرزایی

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد