سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71739
|
14:54 - 1396/07/17
نسخه چاپی

فرماندار اردبیل در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی:

خیرین در ساخت کتابخانه ها پیش قدم شوند

خیرین در ساخت کتابخانه ها پیش قدم شوند
جواد زنجانی فرماندار اردبیل خواستار مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه های عمومی در روستاهای پرجمعیت شهرستان و مناطق کم برخوردار اردبیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل که در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد، با اظهار خرسندی از فعالیت و خدمات کتابخانه های عمومی، این مراکز را یکی از مهمترین دستگاههای مؤثر در توسعه فرهنگی و علمی دانست و گفت: در صورت ساخت کتابخانه در مناطق کم برخوردار اردبیل و روستاهای پرجمعیت، شاهد رشد و شکوفائی استعدادهای علمی هنری فرهنگی و ادبی کودکان، نوجوانان و جوانان این مناطق خواهیم بود.

وی، ضمن دعوت از خیرین جهت اهدای زمین و مشارکت در ساخت و تجهیز کتابخانه ها، افزود: این مشارکت، موجب سهیم شدن خیرین در موفقیت آینده سازان جامعه شده و اجر اخروی و دعای خیر مردم و والدین کودکان را در پی خواهد داشت.

زنجانی، هم افزایی و تعامل دستگاههای فرهنگی را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان ساخت: موفقیت در برنامه های فرهنگی، مستلزم همکاری و تعامل همه ارگانهای مرتبط با حوزه فرهنگ است و این مهم نیز در انجمن کتابخانه های عمومی قابل تحقق است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل، نیاز سنجی و شناسائی ذائقه های فرهنگی نسل امروز را از مهمترین اولویت های فرهنگی قلمداد کرده و تصریح نمود: باید با شناسائی کتابها، برنامه ها و خدمات مورد علاقه کودکان و نوجوانان، اشتیاق لازم برای کتابخوانی و مطالعه را در نسل نوپا ایجاد کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه با تقدیر از حمایتهای فرماندار اردبیل، روز جهانی کودک را به کودکان و والدین آنها تبریک گفته و اظهار داشت: برای داشتن نسل آگاه، باید کودکان را با لذت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم.

رباب عزیزخانی، برپائی و ساماندهی کتابخانه در مدارس و مهدهای کودک را از مهمترین نیازهای فرهنگی فضاهای آموزشی دانسته و افزود: کودکان باید در محیط آموزشی به مطالعه کتابهای غیر درسی همچون رمان های مفید، ترغیب و تشویق شوند.

وی، دریافت بموقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری را موجب پشتیبانی بهتر از کتابخانه های عمومی عنوان کرده و تصریح نمود: برای داشتن کتابخانه های مجهز، غنی و شاداب و برگزاری برنامه های مفید، نیازمند منابع مالی کافی هستیم که نیم درصد تنها منبع تأمین آنها است.

عزیزخانی با استقبال از مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی، ادامه داد: در صورت مشارکت خیرین و مسئولین، ساخت کتابخانه در مناطق روستائی پرجمعیت در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل نیز در ابتدای این جلسه، با ارائه گزارشی از اهم فعالیتها و خدمات ارائه شده به مردم، از خدمات رسانی 13 باب کتابخانه عمومی نهادی و 7 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح شهرستان خبر داد.

بهرنگ عظیمی با بیان اینکه این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400 نفر خدمات ارائه میکنند، افزود: امانت شش ماهه کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل بالغ بر 70 هزار نسخه بوده است.

این مسئول، همچنین از شاداب سازی بخش کودک کتابخانه های عمومی شیخ صفی الدین اردبیلی، شهید مطهری، مرکزی اردبیل و مقدس اردبیلی خبر داد.

گفتنی است در پایان این جلسه، فرماندار اردبیل و اعضای انجمن با حضور در بخش کودک کتابخانه مرکزی اردبیل، طرح شاداب سازی این بخش را افتتاح کردند.

حضور در غرفه کتابخانه های عمومی در نمایشگاه کودک از دیگر برنامه های اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد