سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 71741
|
15:55 - 1396/07/17
نسخه چاپی

در راستاي گراميداشت روز ملی روستا و عشایر برگزار شد؛

همايش روز ملی روستا در شهرستان پارس آباد+ عكس

همايش روز ملی روستا در شهرستان پارس آباد+ عكس
در راستاي گرامي داشت روز ملی روستا و عشایر، نخستین همايش روز ملی روستا با هدف گرامي داشت اين روز در روستاي مرزي پيريواتلو شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، نخستین همايش روز ملی روستا و عشاير با هدف معرفی توانمندي ها، جاذبه های روستایی، شناسایی ظرفیت های گردشگری روستاها و صنایع دستی در روستاي مرزي پيريواتلو از توابع شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در اين مراسم كه پيش از ظهر امروز برگزار شد، اكبر صمدي فرماندار شهرستان پارس آباد با تبریک روز ملی روستا و عشاير، گفت: روستاهای ما قابلیت و ظرفیت های مطلوبی جهت تبدیل و تکمیل فرصتها به مناطق گردشگری دارند.

وي با بيان اینکه دولت آنچنان كه بايد زیر ساختهاي لازم برای گردشگری در اين منطقه ایجاد نکرده است و اين مردم هستند كه خود جوش برنامه های این چنین را اجرا می کنند، افزود: در آينده برای کلیه مناطق گردشگری شهرستان پارس آباد برنامه های خوبي خواهیم داشت كه براي اجراي آن بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصريح كرد: به همین منظور دولت برای تحرک بخشی به دهیاری ها و شوراهای روستاها، وام های خود اشتغالی در نظر گرفته است که میتوانند در این امور از آنها استفاده كرد.

صمدي یکی از اهداف مهم برگزاری این مراسم را جایگاه روستاییان و نمايش توانمندي آنان عنوان کرد و گفت: روستاییان و عشایر به عنوان بخشی از جامعه هستند که باید توجه بیشتری به آنها شود.

در اين مراسم كه با حضور بخشداران بخشهاي اصلاندوز، اسلام آباد، تازه كند، بخش مركزي، فرمانده هنگ مرزي، جمعي از مسوولان پارس آباد و اهالي روستاهاي تابعه برگزار شد، از چهره های برتر روستا و خانواده شهدا تجلیل شد.

حضور در منزل شهیدان بهزاد و عبادالهی و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا از ديگر برنامه هاي روز ملي روستا و عشاير در روستاي پيريواتلو بود.

15 مهر ماه در تقویم کشورمان به نام روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

 

////

////

///

////

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد