سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71748
|
07:13 - 1396/07/18
نسخه چاپی

جنایت لاس وگاس و حکایت ضرب‌المثل‌ «هرچه کنی، به خود کنی/گر همه نیک و بد کنی»

جنایت لاس وگاس و حکایت ضرب‌المثل‌ «هرچه کنی، به خود کنی/گر همه نیک و بد کنی»
حادثه لاس وگاس حکایت از ضرب‌المثل‌ «هرچه کنی، به خود کنی/گر همه نیک و بد کنی» را دارد، این جنایت هولناک نشان داد که آمریکا در آستین خود ماری را پرورش داده است که نخست خودش را نیش زده و در برابر پرورش دهندگان خود نیز خودمختار است؛ هرچند از این جانیان تروریست غیر از این انتظار نمی رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، وقوع تیراندازی در یک کنسرت شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا که 250 نفر کشته و زخمی شدند، بمب خبری و البته تاسفباری بود که جهان را به لرزه درآورد؛ اما وحشتی که مردم منطقه از این جنایت هولناک داشتند و همچنین داعش، پرورش یافته دست آمریکا که مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت، مهمترین بخشی است که در این واقعه بیشتر به چشم می خورد.

آمریکا که این روزها برچسب تروریست! به ایران می زند و در حال برچیدن توافقات هسته ای و نقض کردن روح و جسم برجام است، شاهد بزرگترین حادثه تروریستی است که در آن بیش از 450 نفر مجروح و 250 نفر کشته شده اند؛ حادثه ای که تکفیری های داعش آن را تدارک دیده، واقعه ای که ترامپ در طول تاریخ آمریکا شاهد آن نبوده است.

این حادثه حکایت از ضرب‌المثل‌ «هرچه کنی، به خود کنی/گر همه نیک و بد کنی» را دارد، این جنایت هولناک نشان داد که آمریکا در آستین خود ماری را پرورش داده است که نخست خودش را نیش زده و در برابر پرورش دهندگان خود نیز خود مختار عمل کرده است؛ هرچند از این جانیان تروریست غیر از این انتظار نمی رفت.

مستندات چند ماه اخیر نشان می دهد که گروهک تروریستی داعش با استفاده از تسلیحات آمریکایی - صهیونیستی در برابر نیروی مقاومت قد علم کرده و از سویی سعودی ها نیز با خرید میلیارد ها دلار اسلحه و ... از آمریکا رقص شمشیر انجام داده و مردم یمن را به خاک و خون کشیدند؛ دولتی که پیشتر و اینک نیز عامل اصلی بی ثباتی در منطقه است این روزها از اقدام غیر منتظره داعش علیه خودش شکه شده و به اغما فرو رفته است.

اما نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که دولت آمریکا ( ترامپ ) قبلاً و هم اکنون به طور مرتب با حضور نظامی در کشورهایی همچون عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، بحرین، امارات و ... این کشورها را تهدید کرده و همه روزه دست به جنایاتی می زند که مجامع بین المللی و حقوق بشر نیز نسبت به آن اقدامات خصمانه بی تفاوتند.

حال آنچه که در لاس وگاس آمریکا رخ داده است شاید یک هزارم فتنه ها، اقدامات و تفکرات آمریکایی ها در نقاط متعدد جهان است، هرچند جمهوری اسلامی ایران کشتار مردم بی گناه آمریکا را نیز متهم کرده و به قربانیان این فاجعه تسلیت گفته است اما این فاجعه در پی چه اقدامی و چگونه و توسط چه کسانی عملیاتی شده است؟

کارشناسان مسائل خاورمیانه و استراتژیک بر این معتقدند که ترامپ در مقابل ارتکاب جنایاتاتی مشابه جنایات لاس وگاس در بحرین، یمن، لبنان، میانمار، فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی یا تروریست های ایجاد شده توسط آمریکا صورت می گیرد سکوت کرده و بلکه از این جنایات حمایت می کند و این بدیهی است که هر کس یا کشوری که تمرکز خود را به فتنه گری و ایجاد ناامنی در منطقه می گذراد، خود نیز از این فتنه ها در امان نخواهد بود، چرا که ناامن شدن کشور های منطقه اینک با سرمایه گذاری ترامپ صورت گرفته و برهمگان مبرهن است که خوی استکباری و شیطانی این شخصیت باعث بروز چنین وقایعی در منطقه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد