کد خبر: 71752
|
08:49 - 1396/07/18
نسخه چاپی

فرماندار پارس آباد در پاسخ به اظهارات مدير كل فرودگاه هاي استان اردبيل:

فقدان چارتر پروازی فرودگاه پارس آباد بهانه است/ عملکرد دولت را کمرنگ نکنید!

فقدان چارتر پروازی فرودگاه پارس آباد بهانه است/ عملکرد دولت را کمرنگ نکنید!
فرماندار پارس آباد با انتقاد از معطل ماندن بهره برداری از فرودگاه پارس آباد مغان و رد ادعاهای مطرح شده در این باره، گفت: فقدان چارتر پروازی این فرودگاه بهانه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از آران مغان،فرودگاه شهرستان مرزي پارس‌آباد در حالي از دو ماه پيش تكميل و آماده بهره برداري است كه با وجود وعده‌های مکرر هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ فرودگاهی که جزء قدیمی ترین فرودگاه هاي كشور با قدمتي 44 ساله در سال 1352 جهت گسترش فضای کاری کشت و صنعت مغان تاسیس و راه اندازي شد.

در حالي هر بار مسئولان از تكميل و افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان خبر مي دهند كه مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل روز دوشنبه در اظهار نظري جديد در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: فرودگاه پارس آباد به دلیل عدم استقبال شرکت‌های هواپیمایی فعال نشده و فعالیت خود را آغاز نکرده است.

سید فخرالدین هاشمی افزود: متأسفانه دلیل عدم فعالیت فرودگاه استقبال نکردن شرکت‌های هواپیمایی است، چرا که این شرکت‌ها به علت نداشتن صرفه اقتصادی حاضر به راه اندازی پرواز نیستند.

وي با اشاره به انجام مذاکرات و امیدواری برای ایجاد پرواز به این فرودگاه اضافه کرد: امیدواریم این مذاکرات به دایر شدن پرواز در فرودگاه پارس آباد از سوی شرکت های هواپیمایی منتج شود.

به دنبال اظهارات هاشمي مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل، فرماندار شهرستان پارس آباد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارآران مغان، در واكنش به سخنان اين مديركل گفت: سازمانها و شرکتهای متولی هواپیمایی کشوری موظفند نسبت به برقراری پروازهای فرودگاه پارس آباد مغان اقدام نمایند.

اكبر صمدي با بیان اینکه برای توسعه فرودگاه پارس آباد و ارتقاء سطوح پروازی این فرودگاه بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار و ۳ هزار تن قیر رایگان در دولت يازدهم اختصاص یافته، گفت: عملیات اجرایی اين فرودگاه از دو ماه پیش تکمیل و به اتمام رسیده است.

فرماندار پارس آباد از کم لطفی و بی مهری های مسئولین و متولیان امر در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور و هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران (هما) و سایر شرکتهای هوایی که اسماً خصوصی بوده اما وابسته به نهادهای عمومی و دولتی می باشند موظفند حتی اگر ضرر هم بکنند نسبت به برقراری پروازهای فرودگاه پارس آباد مغان حداقل ۲ پرواز در هر هفته اقدام نمایند.

وي با بيان اينكه شرکتهای متولی هواپیمایی کشوری عملکرد شبانه روزی دو سال اخیر و هزینه کرد میلیاردی دولت تدبیر وامید در این خصوص را کمرنگ نکنند، تصريح کرد: ما مطمئن هستیم با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری پارس آباد و شهرستانهای همجوار و شرکتها و کارخانجات فعال منطقه مغان این فرودگاه حتی بهره وری بیشتری نسبت به خیلی از مراکز استانها خواهد داشت.

فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن تقدير از پیگیری های انجام یافته از سوي استاندار وقت استان، نماینده مجلس و امام جمعه، از توافق انجام شده با سرمایه گذار بومی برای چارتر پروازی خبر داد و از همه آحاد مردم خصوصا اصحاب رسانه، قلم و مطبوعات و دلسوزان منطقه و مسئولین امر درخواست، مساعدت، همراهی و پیگیری های جدی تر برای تحقق این مهم نمايند.

امید است مسوولان استاني به دور از هر گونه حاشيه با عمل به وعده هاي داده شده نسبت به راه اندازي پروازهاي فرودگاه پارس آباد مغان كه از مطالبات جدي مردم منطقه مي باشد، شاهد داير شدن مجدد هواپیما در فرودگاه اين شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد