سرویس: وبگردی
کد خبر: 71759
|
11:33 - 1396/07/18
نسخه چاپی

ظریف: آمریکایی‌ها با تحریم سپاه در چشم مردم ایران منفورتر می‌شوند/اقدام متقابل می‌کنیم

ظریف: آمریکایی‌ها با تحریم سپاه در چشم مردم ایران منفورتر می‌شوند/اقدام متقابل می‌کنیم
ظریف با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تحریم سپاه بیشتر خودشان را منزوی‌تر کرده و در چشم مردم ایران منفورتر‌ می‌شوند، تصریح کرد: در صورتی که چنین اشتباه راهبردی توسط آمریکایی‌ها صورت بگیرد، حتما اقدام متقابل انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک افتخار برای کشور و ضامن دفاع از کشور و تداوم انقلاب و دفاع از مرزهای کشور خواند.

وی با بیان اینکه نقش سپاه در جنگ تحمیلی نقش بسیار درخشانی بود، افزود: آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی، بیشتر خودشان را منزوی‌تر می‌کنند و در چشم مردم ایران منفورتر می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در صورتی که چنین اشتباه راهبردی توسط مقامات آمریکایی صورت بگیرد، حتما جمهوری اسلامی اقدام متقابل انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد که اقداماتی در این زمینه طراحی شده و در زمان لازم اعلام خواهد شد.

ظریف همچنین خاطرنشان کرد: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کشور در برابر هر گونه اراده منفی علیه ملت است و قابل مذاکره نیست.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: غربی‌ها این موضوع را کاملا و به خوبی می‌دانند و در برجام نیز کاملا مشخص است که جمهوری اسلامی ایران درباره توان دفاعی‌اش مذاکره نمی‌کند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنان هستند که باید برای فروش هنگفت سلاح در منطقه غرب آسیا که آن را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند، پاسخگو باشند و سیاست‌هایشان را در این منطقه تغییر دهند.

ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی و حمایت‌هایی که از رژیم متجاورز صدام شد را دارد و در آن آزمون آموخت که باید برای دفاع از خودش فقط به مردم و توان خویش متکی باشد.

*سیاست‌های دولت ترامپ این بوده که ایران را از منافع برجام محروم کند

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام واکنش ایران چه باید باشد؟ تاکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران سیاست‌هایش را بر اساس بهره‌مندی از منافع برجام تعیین می‌کند و حتما انتخاب‌های متعددی هم در داخل برجام و هم بیرون از آن دارد.

وزیر امور خارجه افزود: ما بر اساس اینکه چه میزان از منافع جمهوری اسلامی ایران رعایت شود، این انتخاب‌ها را اجرا خواهیم کرد.

ظریف افزود: آمریکا در این مرحله به خروج از برجام نرسیده است و برنامه دیگری دارد. در واقع سیاست‌های دولت آقای ترامپ این بوده است که ایران را از منافع برجام محروم کند. ما با سیاست‌های خودمان اجازه نخواهیم داد که آمریکا چنین اقدامی کند و تاکنون موفق بوده‌ایم و در آینده هم با اقدامات مناسب این سیاست‌ها را ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره این تصمیم آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: امیدوارم هیأت حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود این خطای مهم و استراتژیک را انجام ندهد و دوراندیشی لازم را داشته باشد، ولی اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کند پاسخ ایران بسیار قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: امیدوارم عقلای قوم و خردمندانی که در آمریکا می توانند باشند در مسیر عدم اتخاذ چنین تصمیم خطرناکی گام‌های لازم را بردارند.

وی درباره عملیات نظامی ترکیه در ادلب و موضع ایران هم گفت: مواضع ما با ترکیه و روسیه درباره موضوعات سوریا تا حد زیادی همواره مورد مشورت است و هماهنگیهای لازم و بهنگام صورت می گیرد

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد