کد خبر: 71764
|
13:39 - 1396/07/18
نسخه چاپی

موج بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اصلاندوز مغان/ "علوم تربیتی و دبیری" بیکارترین رشته ها!

موج بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اصلاندوز مغان/ "علوم تربیتی و دبیری" بیکارترین رشته ها!
فارغ التحصیلان شهر مرزی اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،افزایش آمار بیکاری در هر منطقه می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و پایین آمدن روحیه امید به زندگانی در میان اقشار مختلف جامعه شود. این موضوع در اصلاندوز مغان به عنوان شهر مرزی استان اردبیل می‌تواند عاملی نگران کننده در مسیر توسعه و آبادانی این منطقه بشمار آید.

صاحبان مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس دانشگاههای سراسری و آزاد اسلامی در منطقه محروم اصلاندوز،با معضل بیکاری مواجه هستند که از رشته های مختلف دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.

علیرغم وجود فارغ التحصیلان رشته های  دانشگاهی  از جمله رشته های تخصصی علوم تربیتی،دبیری و آموزش ابتدایی در اصلاندوز این موضوع در ذهن داعی می شود که مسئولان آموزش و پرورش می توانند با استفاده از این فارغ التحصیلان در مدارس،کمبود معلمان را در منطقه پر کنند.

Related image

با توجه به اینکه 80 درصد معلمان مدارس اصلاندوز غیر بومی هستند درست است این معلمان هم برای رسیدن به این شغل بسیار تلاش کردند اما با وجود فارغ التحصیلان رشته های تخصصی دبیری در منطقه چه لزومی دارد از معلمانی که از شهرستانهای استان در مدارس آموزش و پرورش اصلاندوز تدریس می کنند استفاده شود.

تدابیری اندیشیده شود تا معلمان غیر بومی بتوانند در شهرستان و محل سکونت خود به امر تدریس بپردازند و تا حدودی از رفت و آمدهای پی در پی در مسیرهای پر خطر جاده ای رهایی یابند.

می توان فارغ التحصیلان دانشگاهی منطقه را با جذب حق التدریسی در آموزش و پرورش بکارگیری کرد چرا که به واسطه پرداخت هزینه های سنگین در دانشگاهها نه تنها ثمره ای در ورود به بازار کار نداشته اند،بلکه باعث افزایش بیکاری در نقطه صفر مرزی کشور نیز شده اند.

 

Related image

فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی دیگری داریم در منطقه که متاسفانه معضل بیکاری دامن آنها را نیز گرفته و برای ورود به بازار کار لحظه شماری می کنند در حالیکه با افزایش سن روز به روز بر مشکلات زندگی آنها افزوده می شود.

امید است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ریشه کنی بیکاری در کشور و توجه به مناطق محرومی همچون اصلاندوز اقدامات مختلفی از جمله اجرای طرح های اشتغال زایی برای بیکاران و فارغ التحصیلان بیکار در بازار کار بخصوص در آموزش و پرورش با برگزاری بیش از پیش آزمونهای استخدامی انجام دهند تا این معضل بیکاری از جامعه برای همیشه رخت بر بندد.

این گزارش از زبان جوانان بیکار منطقه نوشته شده و ما هم بعنوان پیگیر مشکلات منطقه توانستیم حرف دل همه فارغ التحصیلان بیکار اصلاندوز را به گوش مسئولان برسانیم.

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد