سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71769
|
14:17 - 1396/07/18
نسخه چاپی

آنچه در همایش تجلیل از راهوران محله در اردبیل گذشت

 آنچه در همایش تجلیل از راهوران محله در اردبیل گذشت
همایش تجلیل از راهوران محله با محور دهیاران روستاها به عنوان نماینده پلیس راه در روستاها در سالن همایش فرمانداری اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، همایش تجلیل از راهوران محله در فرمانداری اردیبل برگزار شد.

در این همایش سرهنگ حجت فتاحی فرمانده پلیس راه استان اردبیل با ارائه گزارش و مقایسه آمار فوتی های سال قبل با امسال، گفت: در شش ماه اول سال قبل 75 فوتی تصادفات در راه های اصلی روستایی ثبت شد که در 6 ماه سال جاری به 68 نفر کاهش یافت بنابراین 9 درصد کاهش داشته است.

فتاحی فوتی تصادفات محور های مواصلاتی استان را 93 نفر در سال گذشته و 78 نفر در سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: با 15 نفر کاهش فوتی 16درصد از تلفات کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اردیبل در عین حال از افزایش جرحی های تصادفات جاده ها خبر داد و گفت: یکی از علل افزایش فوتی یا جرحی تصادفات جاده های اصلی در استان، محدودیت تردد ها در نوع مسیر بوده که در داخل استان فقط راه زمینی (جاده) برای تردد وجود دارد و استان از راه های ریلی و یا غیره بی نصیب است.

وی در ادامه آمار فوتی تصادفات جاده های بین شهری را 31 نفر در سال 95 و 26 نفر در سال جاری عنوان کرد.

سرهنگ فتاحی در ادامه در خصوص فوتی تصادف راه فرعی روستایی نیز با بیان اینکه 39 فوتی در سال قبل و 13 فوتی در شش ماه اول امسال ثبت شده است، گفت: فوتی تصادف راه فرعی روستایی نسبت به سال قبل 33 درصد کاهش یافته است.همچنین نرخ جرحی این تصادف یک درصد کاهش داشته است.

فتاحی با اشاره به اینکه به اذعان و ارزیابی ناجا رتبه دوم کمترین تصادفات را در 5 ماه گذشته داشته ایم، ادامه داد: با توجه به اینکه دهیاران به عنوان نماینده پلیس راه و راهور در روستای مورد نظر خواهند بود از آنان خواست؛ نسبت به خطرات و احتیاط در تردد و رانندگی را به کشاورزان و موتور سواران آموزش و گوش زد کنند.

فتاحی در ادمه از وضعیت حمل بار بیش از حد مجاز، ارتفاع غیرمجاز علوفه و عدم احتیاط لازم در جابجایی دام، همچنین حمل بار روی موتور یا سرویس مدارس با نیسان و وانت هشدار داد و گفت: در صورت وقوع تصادف چنین مواردی جان افراد در معرض خطر مرگ یا نقص عضو است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل با قدردانی دستگاه های مرتبط در تجهیز تابلو های مسیر خطر و حادثه ساز از آنان خواست: با ارائه علایم و لباس های شبرنگ برای کشاورزان، گله داران، رانندگان وسایط نقلیه سنگین و کشاورزی در کاهش تصادفات تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد