سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71777
|
17:29 - 1396/07/18
نسخه چاپی

بی توجهی به مهرنشینان همچنان ادامه دارد/

بازی کودکان در زمین های خاکی مسکن مهر اصلاندوز!+عکس

بازی کودکان در زمین های خاکی مسکن مهر اصلاندوز!+عکس
نبود پارک بازی برای کودکان مسکن مهر اصلاندوز به مشکلات ساکنان این مجتمع مسکونی افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،نبود امکانات تفریحی مناسب اعم از احداث پارک ها ومکان های بازی برای کودکان و نوجوانان با توجه به حجم بالای جمعیتی در این گونه مراکز جمعیتی در سطح شهر از مشکلات دیگر شهرک های مسکن مهر است.

نبود مراکز رفاهی برای نوجوانان و جوانان به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می تواند باعث ایجاد نا هنجاری مختلفی رفتاری شود.

همیشه سرسره، تاب، چرخ و فلک و محوطه سرسبز پارکها، بچه‌‌ها را سر ذوق می‌آورد و حس بازیگوشی آنها را برمی‌انگیزد ولی در مسکن مهر اصلاندوز سرسره‌هایی از جنس خاک و زمین خاکی محوطه های بازی، سلامت کودکان شهر را نشانه رفته است.

 

بازی و انجام آن از جمله عواملی است که در جریان زندگی کودک هم از نظر روانی و جسمانی و هم از نظر یادگیری اجتماعی، تقویت و اعتماد به نفس قابل توجه و ارزشمند است.

کارشناسان کودک و روانشناسان درباره آثار روانی و جسمانی "بازی" در کودکان سخن فراوان گفته اند و همه در این امر اتفاق نظر دارند که بازی انرژیهای روانی و هیجانی کودکان را تخلیه می کند و در متعادل کردن رفتار آنها نقش قابل توجهی دارد.

اما کودکان اصلاندوزی این ذوق و شوق شهرهای دیگر را ندارند چرا که پارک های عمومی شهر جوابگوی مطالبات کودکان و نوجوانان نیست.

 

بی توجهی به مسکن مهر اصلاندوز همچنان باعث بروز مشکلات یکی پس از دیگری شده و بازی و تفریح کودکان را نیز مورد هدف قرار داده است.

خاکی بودن زمین بازی موجب می شود که کودکان در هوایی نه چندان مناسب به بازی و جست و خیز بپردازند که این امر نیز برای آنها مخاطره آمیز است.

متخصص بیماریهای داخلی می گویند:گرد و غبار حاصل از محیط های خاکی دارای میکروب هستند و موجب ایجاد بیماریهایی از قبیل سل و غیره می شوند هچنین آلودگیها و بیماریهای عفونی را هم به وجود می آورند.

 

امید است مسئولان مربوط از جمله شهرداری و شورای شهر نسبت به تجهیز وسایل و ایجاد پارک بازی در محوطه مسکن مهر اقدام کرده و در مورد پارک های عمومی شهر نیز تدابیری بیاندیشند تا مراجعه مردم به سایر شهرستانها و یا بازی های کوچه و خیابانی کاهش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد