سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71784
|
06:43 - 1396/07/19
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه کوثر خبر داد:

توانمندسازی مردم مناطق محروم با ایجاد صندوق های قرض الحسنه

توانمندسازی مردم مناطق محروم با ایجاد صندوق های قرض الحسنه
فرمانده سپاه ناحیه کوثر از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در محلات با رویکرد مشارکت و مدیریت مردمی و با نرخ ارزان قیمت و ضمانت تعهدی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، امروزه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در اکثر محلات شهری و روستایی کشور با رویکرد مشارکت و مدیریت مردمی و با نرخ ارزان قیمت و ضمانت تعهدی توانسته سختی‌ها و مشقات اخذ تسهیلات بانکی را تسهیل بخشیده و بنیه اقتصادی خانواده‌ها را تقویت کند، این مهم اینک در شهرستان کوثر نیز در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود.

وی با تاکید به محرومیت زدایی و احیای امر اقتصاد مقاومتی در شهر و روستا اظها کرد: حساسیت و عمل به این امر مهم در ابقای هموطنان روستایی در زادگاه خود و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها و همچنین تامین امور اقتصادی و مالی مستمر و پایدار ضرورت دارد.

فرمانده سپاه کوثر ضمن ابراز خرسندی از ارائه خدمات بسیج سازندگی در کنار دیگر دستگاه های امر در اهتمام بر رفع محرومیت مناطق کمتر توسعه یافته، اضافه کرد: هدف از ایجاد و تشکیل صندوق های قرض الحسنه با حضور و مشارکت مردمی زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم، الگوبرداری از اقدامات جدید ثمربخش در تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی، مهاجرت معکوس، رفع بیکاری و همینطور عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

سرهنگ پوررحمان با اشاره به اینکه موفقیت در ارائه خدمات هر چه بهتر و ثمر بخش‌تر، نیازمند مشارکت مردمی و اقدامات جهادی است، تصریح کرد: می‌توان با ارائه تسهیلات خود اشتغالی در حوزه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اینک وام های قرض الحسنه ضمن رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی، هم نوع‌یاری و ایثار و جهاد در بین آحاد مردم را موجب شد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در شهرستان کوثر یادآور شد: تأکیدات فرماندهی محترم سپاه بر اهتمام در رفع محرومیت محرومان با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جهادی، ما را بر آن داشته تا با تشکیل گروه‌های جهادی در اقشار مختلف جامعه اعم از جامعه پزشکی، مهندسین، طلاب، محلات و ...نسبت به ارئه خدمات اقدام نمائیم و شایشته است ضمن ارائه خدمت روحیه جهاد و ایثار را در بین مردم تقویت کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد